
'Stalin' als escenaris catalans, amb l'esperat retorn de Flotats
L'actor i director teatral Josep Maria Flotats torna a l'escena catalana 10 anys després
Josep Maria Flotats torna a l'escena catalana després de deu anys d'absència. I ho fa amb l'obra 'Stalin', l'adaptació de la novel·la de Marc Dugain "Una execució ordinària", que s'ha estrenat al Teatre Tívoli, i que coprotagonitza juntament amb Carme Conesa. La peça arrenca amb el complot de 'Les bates blanques', en la qual el dictador soviètic va acusar els metges jueus del Kremlin de voler fer desaparèixer els seus col·laboradors més estrets, fet que va desencadenar una cacera de bruixes. L'obra es podrà veure al Tívoli fins al pròxim 13 de gener.
Josep Maria Flotats torna al teatre català amb 'Stalin'. Han hagut de passar deu anys d'exili voluntari, però ja està aquí de nou. I ha tornat per a celebrar els seus cinquanta sobre els escenaris, amb una estrena absoluta, mundial li agrada dir, i compartint escenari amb Carme Conesa, Pep Sais, Pepa Arenós, Pere Eugeni Font i Jordi Muixí. L'adaptació teatral de la novel·la, segons ha declarat l'actor a la revista Teatre BCN, és un 'thriller polític de suspens'.L'obra és evident que planteja preguntes. Diuen constantment que estem dormits, que vivim en un món mogut només pels diners i on la globalització pot manar com vulgui. En certa manera és veritat. Però, per altra banda, per quina ho permetem? Com pot ser que un home aconsegueixi dominar a cent milions d'individus?" En suma, un teatre de tesi i de reflexió l'acció de la qual transcorre en el Moscou de 1952 durant els dos últims anys de vida de Stalin i en el moment que es va produir el cridat escàndol de les bates blanques, sorgit de la por del dictador que va acusar als metges jueus de conspirar contra ell i contra l'Estat.
Flotats preveu començar una gira per Catalunya, mentre que a la resta de l'Estat Espanyol no arribarà fins l'any que ve, amb la versió en castellà.