
Segon "error massiu" de cobrament duplicat del BBVA en cinc mesos
La pregunta és: pagarà el BBVA la comissió que cobra als seus clients en cas de retard en la reposició d’’un rebut?
Un "error massiu" del BBVA ha provocat aquest cap de setmana el cobrament per duplicat de domiciliacions de diversos serveis, com el subministrament d'aigua o electricitat, que ha afectat 80.000 clients de l’estat espanyol. El passat gener 50.000 clients d'Unnim del grup BBVA es van veure afectats pel cobrament duplicat dels seus rebuts d’escoles, gimnasos, etc. i l’entitat també va atribuir el desastre a un error informàtic. Tot i que el BBVA, segons l'associació Facua-Consumidors en Acció, ja assegura que "en els pròxims dies" el problema quedarà solucionat del tot, el problema és que moltes famílies que viuen al dia per manca de recursos, es veuen perjudicats.
La banca cobra comissions abusives que decideix unilateralment en cas de retard, qui vetlla pel client?Quan un client es retarda més de tres dies en la reposició d'un rebut que l'entitat hagi pagat sense disposar de fons, l’entitat cobra pel retard entre 35 i 40 euros, cada client hauria de rebre doncs una indemnització equivalent a la comissió que els cobra l’entitat financera.