
La RFEF ha vetat reiteradament l’ingrés gibraltareny a la UEFA
La selecció de Gibraltar s'ha convertit en un bon rival, no a nivell esportiu però sí polític
El partit es jugarà sigui quin sigui el rival. Aquesta és la principal premissa que intentaran acomplir els directius de la Federació Catalana de Futbol. directe!cat us va avançar que el possible rival de la Selecció Catalana seria GIbraltar. Doncs tot apunta que així serà. L'encontre entre ambdues seleccions no serà el més igualat esportivament parlant, però sí políticament, ja que ambdues seleccions han estat obligades a sucumbir per la Real Federació Espanyola de Futbol.
Segons s'informa, la Federació Catalana de Futbol ha rebut moltes propostes d'altres seleccions oficials per a disputar el partit del 14 d'octubre. Però quan l'entitat catalana fa saber als interessats que haurien de disputar el partit caldria firmar una clàusula acceptant que es jugarà el partit sense el permís de la Real Federació Espanyola de Futbol ni de la FIFA i que no s’hi podran repensar un cop tancat el contracte, totes es fan enrere.Per tant ara per ara, la selecció de Gibraltar té un doble sentit: primer de tot, és una selecció que estaria disposada a jugar el partit i segon, Gibraltar ha estat una selecció també sucumbida a la RFEF. Així, sembla ser que el partit no tindrà 'morbo' esportiu sinó totalment polític.
'Gibraltar, español!'
Tot i la seva antiguitat, la Associació de Futbol de Gibraltar és una de les federacions més antigues del món, fundada al 1896, el rebuig de l'Estat espanyol i de sectors de la pròpia FIFA i de la UEFA a la inclusió de Gibraltar en el futbol internacional ha impedit que sigui integrada en aquestes organitzacions. No obstant això, a mitjan de 2006 la decisió del Tribunal d'Arbitratge Esportiu (TAS) va sancionar que Gibraltar hauria de ser inclosa en ambdues federacions. Encara que el 8 de desembre, la UEFA va aprovar la seva presencia provisional, va ser rebutjada el 27 de gener de 2007, amb 48 vots en contra i només 3 vots a favor. Exclosa de les principals competicions, Gibraltar ha disputat únicament tornejos amistosos. El seu primer partit el va disputar davant el Sevilla FC al 1923 on va ser derrotada per 2:0 i 5:0. Gibraltar va tornar a les pistes al 1993 durant els Jocs Insulars, on va finalitzar en l'últim lloc marcant un sol gol. Al 1995, va arribar la seva primera victòria davant la Illa de Man . En aquesta oportunitat van arribar a la final, sent derrotats per 1:0 davant la Illa de Wight.