directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 25 d'abril de 2024 06:57 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

La campanya 'Que no t'ho expliquin' vol incrementar el turisme interior mostrant llocs de Catalunya com a espais exòtics

Catalunya és tan espectacular com qualsevol regió exòtica

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, ha presentat aquest dijous la nova campanya engegada per Turisme de Catalunya, 'Que no t'ho expliquin', amb l'objectiu d'augmentar el turisme interior en aquelles zones 'no saturades' de Catalunya, que representen el 80%, així com desestacionalitzar les visites dels catalans. Una campanya, dirigida a la premsa escrita, que consta d'11 anuncis que mostren racons de Catalunya amb el reclam que recorden a espais llunyans i exòtics. Una iniciativa que arrenca el 21 de setembre fins al mes de desembre i que ha tingut un cost total de 200.000 euros.
huguet campanya
Comparteix
   


Etiquetes
En aquest sentit, es presenten per exemple la rambla dels Caputxins de Barcelona sota el nom 'Kaputxian' simulant un mercat de la Xina; el Castell de Peralada com 'Chateau de Peralade'; el Delta de l'Ebre com 'Delt-Ebr-Hông' comparat amb el riu Mekong del Vietnam i un altre anunci 'Deltembazi' que es relaciona amb un parc natural de l'Àfrica; el Parc Nacional d'Aigüestortes amb les muntanyes rocoses del Canadà; el Pallars amb els llacs del Canadà; les vinyes del Priorat amb les franceses; la coca de recapte comparada amb les coques italianes; les illes Medes amb les Maldives; Siurana amb Jordània i el Temple Romà de Vic, sota el nom 'Vikropolis', amb la l'Acròpoli d'Atenes.

Per la seva banda, el director general de Turisme de Catalunya, Joan Carles Vilalta, considera que s'ha de reflexionar sobre el poc coneixement que els catalans tenen sobre la riquesa i la diversitat del territori.

Els catalans visiten el 20% de Catalunya


Els catalans van generar el 2006 un total de 26,7 milions de viatges, dels quals un 64% van ser dins de Catalunya, el 24,7% a la resta de l'estat espanyol, i l'11,3% restant a l'estranger. Aquesta xifra representa un lleuger descens respecte a l'any anterior on el percentatge va ser del 68%.

Pel que fa a les destinacions preferides; el 34% va anar al litoral nord; el 26% al litoral sud; el 24% als Pirineus; el 12% a la Catalunya interior, i un 4% a Barcelona. Respecte a les pernoctacions, el 38% es va allotjar a destinacions del litoral nord; el 28% a la costa sud, seguida dels Pirineus amb el 12% de les pernoctacions; el 9% a la Catalunya interior i el 3% a Barcelona.

Huguet ha explicat que el turisme està molt polaritzat en un 20% del territori, i s'ha d'anar cap a un turisme sostenible que ajudi a desenvolupar el conjunt del territori i les seves activitats com l'artesania, l'agricultura, el comerç, la moda o la indústria cultural. A més, ha explicat que Catalunya aspira a turistes -i no a viatgers- que facin estàncies d'entre 3 o 4 dies.

Passat i present. 75è aniversari de l'Oficina de Turisme de Catalunya


La presentació de la campanya ha coincidit amb la inauguració de l'exposició 'Passat i present.75è aniversari de l'Oficina de Turisme de Catalunya' la qual subratlla que Catalunya es va avançar al seu temps a l'entendre, als anys 30, que el turisme era una font de riquesa per al país.

Una exposició que serà itinerant arreu del país i a d'altres comunitats autònomes, i que té la voluntat d'ampliar-se amb la reproduccíó de material turístic en suport paper, fotogràfic o de vídeo, d'aquelles persones que el facilitin a la Generalitat, per tal d'aconseguir crear un arxiu dels orígens del turisme a Catalunya



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
On abunda més el seny, a Euskadi o al Principat?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.