
Si CiU vol, ERC entrarà al govern
Marta Rovira rebutja entrar al govern, però "Si hem de fer un pas més, el farem quan tinguem la data de la consulta i els escenaris previstos i pactats, si cal"
ERC no es planteja entrar de forma imminent al Govern i torna a dir 'no' a l'oferiment del president de la Generalitat. La secretària general dels republicans, Marta Rovira, ha recordat que Esquerra ja va assumir un compromís amb l'executiu amb el pacte d'estabilitat parlamentària i ha insistit en què no es plantejaran canviar d'idea mentre no es concreti el full de ruta cap a la consulta. "Quan tinguem data per a la consulta i els escenaris previstos, si cal, entrarem al Govern", ha assegurat Rovira. Més enllà de l'oferiment que els ha fet el president de la Generalitat, Rovira ha valorat satisfactòriament el pla de Govern presentat pel mateix Mas i ha assegurat que manté viu l'acord CiU-ERC.
Comparteix
TweetEtiquetes
És un pacte absolutament obert", ha garantit Rovira en referència al pla de govern 2013-2016 que ha aprovat aquest dimarts el Govern, i del que Esquerra tenia coneixement des de fa dies. "Ens sentim satisfets que la consulta i el dret a decidir hi apareguin", ha explicat.
Espanya no paga, ni deixa fer per sortir de la crisi
Rovira ha insistit en el fet que Catalunya viu un moment "molt difícil" i ha lamentat que l'executiu català no tingui la majoria de les competències i els recursos per revertir la situació de crisi econòmica i social. En aquest sentit, ha assenyalat al govern de l'Estat, que és "qui imposa les retallades i qui asfixia a la Generalitat". Segons la número 2 dels republicans, fos quin fos el color polític del Govern afrontaria la mateixa situació amb la mateixa mancança de competències. És per això que la "solució definitiva" al problema passa per la celebració d'una consulta que deixi el futur del país en mans dels ciutadans.
La paraula la té CiU, amb data per la consulta i el full de ruta clar, ERC entraria a governar
Precisament l'actual manca de concreció al voltant de quan i com se celebrarà aquesta consulta és el principal impediment perquè ERC accepti l'oferiment d'Artur Mas i passi a formar part de l'executiu català. " Si hem de fer un pas més, el farem quan tinguem concretat tot aquest camí. Quan tinguem data per a la consulta i els escenaris previstos, si cal, entrarem al Govern", ha subratllat.