UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.111' ) WHERE id_article = 3030 Tresserras vol agilitzar el retorn dels papers pendents a Salamanca ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 00:32 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Cultura doble fletxa

Tresserras vol agilitzar el retorn dels papers pendents a Salamanca

Encara queden 1.500 caixes als Arxius de Salamanca

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El conseller Tresserras ha enviat aquest dijous al matí una carta al ministre de Cultura, César Antonio Molina, sol·licitant una reunió que ha de servir per fixar el calendari i convocar la Comissió Mixta, per tal de poder continuar amb el procés de devolució de les 1.500 caixes dipositades als Arxius de Salamanca i que estan pendents de ser retornats. El conseller ha sol·licitat reunir-se acompanyat dels representants de la Comissió per la Dignitat, en reconeixement a la seva 'admirable' tasca per tal de reparar el que consideren una 'injustícia històrica'.
En la carta enviada, el conseller recorda que en disposició de la llei 21/2005 del 17 de novembre 'es va obrir la porta a la devolució dels papers incautats a les persones i institucions de Catalunya, que actualment estan dipositades a l'Arxiu General de la Guerra Civil Espanyola.

I afegeix, que durant els dos anys que han transcorregut, per part de la Generalitat s'han realitzat els treballs necessaris per procedir a la devolució de la documentació als seus legítims propietaris. Malgrat això, es lamenten que el Ministeri no hagin convocat la Comissió Mixta que ha de permetre completar la devolució de les 1.500 caixes de documents que encara estan dipositades a l'Arxiu de Salamanca.

Des de la Conselleria de Cultura, consideren que no hi ha raons que impedeixin el compliment del previst a la llei, i es recorda que en tot moment s'ha plantejat aquesta qüestió des de la 'lleialtat' i 'rigor', encara que també adverteix que a Catalunya es percep amb preocupació i forma unànime la dilació d'aquest procés.



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.