
El diari 'Público' tindrà edició en català el 2008 i "explicarà bé a l'Estat els problemes i projectes de Catalunya"
Es vendrà a 50 cèntims i tindrà dues portades
El director de Mediapro, Jaume Roures, ha presentat aquest dijous en societat a Madrid l'última aposta mediàtica de la seva empresa: 'Público', un diari d'àmbit estatal que desembarca als quioscs amb 25.000 exemplars el 26 de setembre i que es defineix a sí mateix com a plural, independent, jove i modern. Roures, que s'ha fotografiat amb el director Ignacio Escolar, el director general Juan Pedro Valentín, i el soci de Mediapro Tatxo Benet a Madrid, ha assenyalat que 'Público' tindrà una edició completa en català l'any 2008, i que la seva aposta és 'fer un diari a Espanya que expliqui bé els problemes i projectes de Catalunya, sense fugir dels problemes, i donant la idea que no som una gent embogida que vol posar Espanya al cove'.
Público, segons Tatxo Benet, vol ser un diari 'jove però no només per a gent jove', i potser per aquest motiu estarà dirigit per Ignacio Escolar, de 31 anys, que controlarà les quatre edicions del diari: Madrid, Catalunya, Andalusia i Estatal. En declaracions a l'ACN, Escolar ha presentat el seu delegat a Catalunya, David Miró, un periodista que ve de la ràdio (COM ràdio) i que també ha estat columnista a 'El Periódico'. La delegació de Catalunya estarà formada per 8 persones que faran informació local però que també realitzaran noticies per la resta d'edicions. A 'curt termini' no es plantegen una edició en català, però no descarten tenir-la més endavant. La seu a Catalunya la tindran només a Barcelona però pensant en fer un edició d'àmbit català i no només de Barcelona.Els directius de Público defineixen el diari com a 'popular, independent, pluralista, respectuós, crític, molt rigorós i modern. També senzill de llegir, perquè busquen un diari molt proper al ciutadà que tindrà temes quotidians i no estarà escrit per una elit'. L'aposta, afegeixen, és també a Internet. 'No serà només un diari de paper, no serà una capçalera més el portal web, sinó que es un projecte unificat', ha dit Escolar. En paper, anirà a tot color, no tindrà editorial com a peça sense firmar, però sí línia editoral i també el preu serà una novetat, valdrà la meitat que els altres diaris, 0,50 euros, el que consideren que els farà 'accessibles'. 140 periodistes, 10 corresponsals, delegacions a tot l'estat. 'Sabem que no som millor que ningú, que haurem de lluitar per aquesta oportunitat que tenim, amb molta il·lusió en aquest projecte'.
Les cares del diari són fitxatges de gairebé tots els diaris nacionals, de Madrid i de Barcelona, i els articulistes no seran gaire polítics perquè, segons el director, hi haurà articles de divulgació de tot tipus: política, social, esports i cultura, i també publicaran en un blog.
En català al 2008
Roures ha dibuixat el projecte d'un rotatiu que 'respon a una realitat social' i vol ser un 'instrument d'agitació social i cultural'. El seu 'target' –ha dit- és un 'públic amb inquietuds i solidari', que 'vulgui ampliar la democràcia'. 'Nosaltres li volem donar els elements de reflexió per fer de la informació coneixement', ha assenyalat.
Segons ha apuntat, l'objectiu de Mediapro és 'que l'any vinent puguem fer l'edició castellana que fem en general i una edició completament en català'. 'Serà el 2008 segur', ha dit, tot i que no ha concretat en quin trimestre.
Roures també ha assegurat que Público vol ser un diari que 'expliqui bé' a l'estat 'els problemes i projectes de Catalunya, sense fugir de l'enfrontament i donant les pautes, perquè la gent entengui que (els catalans) no som una colla de gent molt diferent o embogida, o que només volem posar el peix al cove', sinó 'que tenim una tradició, una història, una cultura i una llengua diferents'.
I es que segons Roures, 'la premsa actual no explica la realitat catalana amb cura'. 'El més neutral no ens entén', ha dit, i 'nosaltres ens creiem no només realitat nacional catalana, sinó allò que se'n diu l'Espanya plural', i 'per tant intentarem portar a terme aquesta tasca'.