El futur d'Espanya passa per la defensa a ultrança de la " Marca España", segons Margallo
Margallo fa una crida als espanyols a defensar el bon nom d’Espanya, i tapar les “ombres”de la corrupció que amenacen la “Marca Espanya” i la recuperació econòmica
El ministre d'Exteriors, José Manuel García Margallo, ha admès aquest dimarts que el cas Bárcenas i les informacions que apunten al suposat cobrament de sobresous per part del president del govern espanyol, Mariano Rajoy, quan era ministre, "no afavoreixen la marca Espanya" i posen de manifest que cal fer "un major esforç" per "subratllar les llums d'Espanya" sobre les ombres. En aquest sentit ha recordat que "de la imatge d'Espanya en depèn el finançament de l'economia espanyola, les inversions per crear ocupació, les exportacions i la externalització". En aquest sentit Margallo ha criticat la "insistència" dels mateixos espanyols en "airejar les nostres ombres sobre les nostres llums". "Aquesta és una característica molt espanyola".
Espanya és un país amb moltes llumsEn tot cas, i respecte a l'impacte d'aquestes informacions a la imatge exterior de l'Estat fruit de la seva publicació a mitjans com el Financial Times, Margallo sí que ha admès que aquesta "no és la notícia més alegre" que rep cada matí. "És obvi que això no afavoreix la marca Espanya, però precisament per això cal fer un major esforç en subratllar les llums d'Espanya, que són moltes".
Els veïns també tenen problemes
El ministre ha criticat la "insistència" dels mateixos espanyols en "airejar les nostres ombres sobre les nostres llums". "Aquesta és una característica molt espanyola", ha afirmat abans de recordar que països veïns "tenen els quatre últims presidents amb qüestions judicials" i "alguns dels candidats que han enviat a les institucions financeres més importants també ho estan".
La “Marca España” no és fum és basa en una experiència empírica
Segons Margallo, la “Marca Espanya no és fum, sinó que es basa en experiències empíriques", com el fet que segons els estudis de “l'Instituto Elcano” els alemanys vegin els espanyols menys corruptes, més treballadors i més fiables que no pas els mateixos espanyols. Per aquest motiu ha insistit que els espanyols han de "defensar el bon nom" perquè d'aquest bon nom en depèn la recuperació.