UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.104' ) WHERE id_article = 3081 Ridao insta l'Audiència Nacional a deixar de "fer el ridícul" i de "perdre el temps" perseguint la crema de fotografies del rei ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 03:48 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Ridao insta l'Audiència Nacional a deixar de "fer el ridícul" i de "perdre el temps" perseguint la crema de fotografies del rei

Cal que la justícia "dediqui més esforços a perseguir la delinqüència organitzada"

Comentaris 4  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 3 vots )
carregant Carregant

El portaveu parlamentari d'ERC, Joan Ridao, ha demanat aquest dilluns als jutges de l'Audiència Nacional i a la fiscalia que facin ús del 'sentit comú' i no 'perdin el temps' perseguint suposats delictes d'opinió com els de la crema de fotografies del Rei a Girona i Molins de Rei. Segons Ridao, l'Audiència Nacional ja va fer el 'ridícul' aquest estiu en el cas del setmanari 'El Jueves' i el fa ara 'perseguint joves que expressen el seu rebuig a la monarquia'. 'Aquestes actituds i actuacions de la judicatura espanyola són totalment desproporcionades als fets succeïts' –ha dit- i 'sembla mentida que en un estat de dret s'acabi perseguint amb tanta insistència actes d'opinió'.
ridao benach
Comparteix
   

El portaveu parlamentari d'ERC i cap de llista a les eleccions generals ha demanat a la justícia espanyola que 'dediqui més esforços a perseguir la delinqüència organitzada i les bandes criminals que operen cada dia amb major impunitat en territori de l'Estat' i 'deixi de perdre el temps amb temes d'opinió dels ciutadans com són els referits a la casa reial'. 'Poc favor li fa l'Audiència Nacional a la casa reial espanyola', ha dit, perquè 'amb aquesta actitud de sobreprotecció l'únic que aconsegueixen és l'efecte contrari' i 'es deslegitima encara més aquesta institució intocable i sobre la qual sembla que no es pugui ni opinar'.

Ridao ha fet aquestes manifestacions després que aquest dilluns el jutge de l'Audiència Nacional Fernando Grande-Marlaska hagi demanat a la Policia Nacional i als Mossos d'Esquadra que identifiquin els joves que aquest dissabte van cremar mig centenar de fotografies del rei en dos actes organitzats a Girona i Molins de Rei. La crema de les fotografies del rei va tenir lloc en el marc de les concentracions convocades en favor de la llibertat d'expressió i en suport al jove Jaume Roura, imputat per l'Audiència Nacional per haver cremat un altre retrat del rei a Girona durant la visita del monarca a la ciutat.



COMENTARIS fletxa taronja

item
#4
Jordi fletxa Sta. Cristina d'Aro
25 de setembre de 2007, 19.54 h

És la primera vegada d'ençà molt de temps, que em mostro d'acord amb algún dels dirigents d'Esquera(abans republicana). I no ho dic perquè en Ridao diu alguna cosa que a les meves orelles els agrada sentir. Ho dic senzillament, perquè ha dit quelcom de seriós i real, i no com sempre que el què diuen, és per a fer volar coloms.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
25 de setembre de 2007, 13.28 h

els espanyols sols volen fer complir-nos les lleis que no ens agraden (banderes, borbons,etc)- Atres lleis, com llei de normalització lingüística del català, tampoc s'aplica i no passa res.

Per una vegada coincideixo amb el botifler pro-socialista d'en ridau.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
25 de setembre de 2007, 11.49 h

Ridao ets el tio més digne d'ERC.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
25 de setembre de 2007, 09.52 h

He sentit, diuen, que la Casa Reial demana que politics catalans, com per exemple en Jordi Pujol, comdemnin la crema de fotogrefies dels Reis. Si això es així, podriem dir a la bestreta Majestats: on estaveu quan s'agredia, i s'agredeix, a Catalunya per la defensa dels seus interessos; en la discusió i aprovació del Nou Estatut.
On eren els monarques de tots els "espanyols"quan es cremaven el Cucut i La Veu de Catalunya per un estol de "patriotes" oficials de l'exercit espanyol.
Vaja podr... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.