UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.145' ) WHERE id_article = 3090 Primer assalt per a Montilla que s'estrena al Debat de Política General com a president de la Generalitat ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 17:13 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Primer assalt per a Montilla que s'estrena al Debat de Política General com a president de la Generalitat

El president de la Generalitat obrirà el debat i transmetrà missatges d'optimisme i confiança als ciutadans després dels problemes d'aquest estiu

Comentaris 4  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

José Montilla viurà aquests dies un dels moments més importants com a cap de l'executiu català. Avui s'inicia el debat de Política General al Parlament de Catalunya i Montilla l'afrontarà per primera vegada com a President de la Generalitat. Haurà de demostrar la seva talla com a polític i donar la cara sobre els temes més candents que hi ha ara mateix sobre la taula: explicar, argumentar i posar fi a les greus deficiències que pateix Catalunya en infraestructures, que s'ha posat de manifest durant aquest estiu que ja s'acaba, i explicar detalladament el pacte d'inversions de l'Estat espanyol a Catalunya. Així doncs,  per dir-ho d'alguna manera, el debat està servit.
montilla
Montilla a la trobada Nou Cicle / ACN

Comparteix
   

Al debat de Política General que comença avui, amb les conferències prèvies dels partits al Parlament, José Montilla haurà de fer front a dues qüestions d'elevada importància. Primer de tot el President haurà d'afrontar les preguntes sobre l'estat de les infraestructures i en un segon lloc, la polèmica sorgida ja fa uns dies sobre la renovació del nou catalanisme. Del primer tema, l'acord tancat amb el govern espanyol sobre les inversions que corresponen a Catalunya en els pròxims set anys permet al president català afrontar amb certa tranquil·litat el debat.

Recordem que, el govern català, mitjançant reunions entre el conseller d'Economia Antoni Castells i el ministre espanyol d'economia, Pedro Solbes, ha tancat un acord amb l'espanyol que estableix que 4.300 milions d'euros dels pressupostos generals del 2008 seran per a Catalunya, i un total de 30.000 milions en els pròxims set anys, amb una clàusula de garantia per recuperar la inversió no executada en els exercicis anteriors.

De ben segur que el Debat de Política general girarà envers aquest tema, ja que bona part de les propostes que faran els tres grups del govern, que es preveu que presentin conjuntament, es referiran a aquest pacte. Unes propostes que aniran encaminades a fixar les bases del pla d'infraestructures a set anys que han d'acordar ara les administracions catalana i espanyola, amb els projectes concrets a què es destinarà aquesta inversió. El rescat de peatges i el sistema de finançament seran algunes de les qüestions que abordaran el PSC, ICV i ERC, a més del model de gestió aeroportuària i el futur consorci del Prat.

Les intervencions

La sessió parlamentària començarà demà al ple i José Montilla iniciarà el debat. Posteriorment serà el torn d'Artur Mas, que sembla que no aprofitarà el Debat de Política General per presentar el seu projecte de "refundació del catalanisme", ja que es tracta d'una estratègia pròpia de partit. Després de Mas intervindrà el portaveu del PSC, Miquel Iceta, el d'ERC, Joan Ridao; el president del PP de Catalunya, Daniel Sirera, que també s'estrena; el portaveu d'ICV-EUiA, Jaume Bosch, i el president de C's, Albert Rivera. El president i els membres del govern català podran replicar aquestes intervencions, que es desenvoluparan al llarg de dijous, sense límit de temps. Els grups llavors tindrien deu minuts de rèplica i cinc més per a una segona rèplica si el govern tornés a intervenir. Divendres el debat es tancarà amb les propostes de resolució dels diferents grups, que podran exposar en deu minuts abans de votar-les.



COMENTARIS fletxa taronja

item
#4
Toni fletxa Sabadell
25 de setembre de 2007, 18.16 h

Amics comentaristes.

És millor en Mas que en Montilla? Montilla no vol la independència, la vol en Mas?. I en Duran, el seu coaligat, què vol?... Com a mínim Montilla no amaga que no és nacionalista, pero Mas intenta enganyar.nos fent-nos creure que ho és. Mal per mal... m'estimaria que governés Carod.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
JM fletxa Sant Boi
25 de setembre de 2007, 14.16 h

Hola Jordi de Manresa,
Potser et semblara estrany, però els que dins de la casa pensem com tu, que la cagada va ser montruosa, ens acusen de ser l'ala dreta i no saber de què parlem.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
Jordi fletxa Manresa
25 de setembre de 2007, 13.18 h

Convido a tots els esquerranosos que facin l'esforç de mirar-se el debat i escoltar el president que ens van imposar a la resta de Catalans: un analfabet funcional que no coneix la llengua pròpia del país que presidex.
Però no hi ha mal que duri 100 anys, i algun dia els esquerranosos pagaran cara la seva traïció.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
25 de setembre de 2007, 12.03 h

torno a donar les gràcies a la gent d'esquerra perquè aquest personatge, ex-ministre del psoe i membre de la seva executiva federal, ocupi la presidència del nostre país. Ho deuen haver fet perquè són 'independentistes', no?. Ah....y viva españaa, que ho va dir molt clar en Montilla per la tele després de valorar els resultats de les darreres eleccions generals.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.