
Atac de la caverna al Canal Taronja
L’acusen falsament de troià del PP en contra l’independentisme i d’haver cobrat sobres de Bárcenas, quan són altres els que cobren sobres del CNI per fer el joc brut contra Catalunya
El digital El Confidencial feia greus acusacions contra el Canal Taronja i Llobregat-Esplugues TV, afirmant que “surten a la llista dels que anaven cada mes a recollir un sobre al despatx de Bárcenas.”, informació que el Grup Taelus de Comunicació, a la que pertany el Canal Taronja, ha desmentit rotundament en un comunicat. El digital madrileny assegurava que “el món de la comunicació s'ha quedat molt sorprès per haver descobert aquests dos cavalls de Troia del PP en mitjans tan catalanistes”. L’atac sense fonament té la clara intenció de posar en dubte la credibilitat d’un mitjà d’àmbit local, independent i de solvència contrastada. El Confidencial, si de veritat vol apuntar a troians, caldria que es fixés en alguns mitjans que editen en català i espanyol amb una suposada pàtina sobiranista i que fan les delícies d’Albert Rivera, Jordi Cañas i tota la colla de Ciutadans.
Aclariments a les greus acusacionsEl Grup Taelus en un comunicat en relació a l'article del Confidencial fan constar que el Canal Taronja és una televisió local de les comarques centrals que emet informació veraç, objectiva i contrastada, i que ningú del Grup ha recollit mai cap sobre del despatx del Sr. Bárcenas, a qui no coneixen personalment. També assenyalen que amb motiu de campanyes electorals, els partits polítics, entre ells el PP, contracten la seva publicitat a través d'agències publicitàries, les quals tenen cura de repartir-la als diferents mitjans de ràdio i premsa a nivell nacional. Però, que en el cas del Grup Taelus de comunicació, per tractar-se d'un mitjà de comunicació local, ubicat en una zona concreta de Catalunya, va ser contractat directament pel PPC. La publicitat electoral emesa compta amb les corresponents factures amb IVA i declarades a la Hisenda pública amb els controls de radiació corresponents i els exemplars de la publicació escrita.
Exigència de rectificació
El Grup Taelus exigeix que “es rectifiqui la informació apareguda en la seva publicació que considerem injuriosa i que atempta a l'honor de l'empresa Grup Taelus de comunicació, de Canal Taronja i del col · lectiu de persones que formen part d'elles, així com en les publicacions que s'hagin fet ressò”. En cas de no ser atesa aquesta exigència, asseguren que “ens veurem obligats a emprendre les oportunes accions judicials a què la llei ens empara”.