Fabra en contra de reobrir la comissió investigadora sobre l'accident de metro a València
El president de la Generalitat Valenciana, Alberto Fabra, es posiciona en contra de reobrir la comissió investigadora a les Corts Valencianes respecte l'accident de metro de l'any 2006 a València.
Alberto Fabra, president de la Generalitat Valenciana es mostra en contra de reobrir la comissió d'investigació a les Corts Valencianes sobre l'accident de metro que va tenir lloc l'any 2006 a València i que va provocar 43 morts u 47 , tot i que assegura “estar a favor de qualsevol tipus d'investigació”,i afirma “col·laborar amb la justícia” en relació a la petició d'investigació per part de la Fiscalia de València. Fabra, però s'ha mostrat contrari a reobrir la comissió d'investigació parlamentària, argumentat que “el que ha arxivat la Fiscalia de valència, és la denúncia sobre el fals testimoni a la comissió d'investigació, per tant, valida aquesta comissió.
El president Valencià, Alberto Fabra, ha enunciat avui, que la decisió de la fiscalia és la d'estudiar “nous documents que en el seu dia o van ser valorats”. I d'aquesta manera, el president de la Generalitat Valenciana ha volgut fer referència a la decisió de la fiscalia d'arxivar aquesta denuncia de fals testimoni, però a la vegada, donar curs a una nova investigació judicial per analitzar l'estat de la unitat de metro que va descarrilar prèviament a l'accident. La fiscalia ha sol·licitat que es tinguin en compte les noves proves sobre el tren que no van ser valorades en les passades investigacions, i d'aquesta manera es deixarà sense efecte l'arxivament de la causa de l'any 2008.
Ximo Puig, secretari general del grup parlamentari PSPV-PSOE, havia anunciat anteriorment la voluntat del grup socialista d'impulsar la petició de la reobertura de la comissió d'investigació sobre l'accident del metro de València. Aquesta petició ha estat formulada en diverses ocasions per tots els grups parlamentaris de l'oposició però mai ha estat acceptada pel Partit Popular.
La comissió parlamentària que va investigar les causes de l'accident va concloure que la causa del sinistre va estar principalment l'excés de velocitat, i va fer-ne responsable el conductor del tren que va morir en el mateix accident. L'associació de familiars de víctimes de l'accident del metro (AV3J) i els partits de l'oposició han denunciat, però, en diverses ocasions grans irregularitats pel que fa a aquesta comissió així com el fet que es vetessin diferents testimonis que podrien haver donat dades sobre la falta de manteniment de la línia accidentada.