Combatre l'IVA de la Cultura, l'èxit del Teatre de Bescanó
El Teatre de Bescanó aconsegueix un altre èxit amb la seva campanya per acostar la cultura a la ciutadania amb la campanya “Tria el preu”
El Teatre de Bescanó aconsegueix un èxit rotund amb la seva iniciativa per combatre la pujada de l'IVA en la cultura imposat des de fa temps per l'Estat Espanyol. Després de l'èxit amb la iniciativa de les pastanagues, en la que el Teatre va decidir vendre pastanagues als clients i regalar-los-hi entrades per tal d'evitar la pujada de l'IVA, ara han tornat a arrasar amb la seva campanya “Tria el preu” amb la que el públic pot aconseguir grans descomptes si adquireix les seves entrades durant els mesos d'estiu. D'aquesta manera el Teatre de Bescanó, ja ha aconseguit vendre el 67% de les entrades dels espectacles d'aquesta propera tardor, que han estat rebaixades fins un 65% durant aquests mesos d'estiu. Així doncs, amb aquesta campanya el Teatre de Bescanó aconsegueix que el preu no sigui una barrera per poder gaudir de la cultura, i garanteix l'accés al teatre a tothom.
Èxit rotund a favor de la cultura
El Teatre de Bescanó aconseguix un èxit rotund amb la seva campanya d'estiu “Tria el preu” que proporciona entrades amb grans descomptes si els clients les compren de manera anticipada durant els mesos d'estiu. La campanya que es va presentar a principis de juliol ja és tot un èxit, i des del Teatre han aconseguit vendre el 67% de les entrades disponibles per als espectacles de la temporada de tardor, i han permès que molta més gent pugui accedir a la cultura amb la seva política de reducció de preus. D'aquesta manera el públic ha pogut adquirir entades d'un valor de 16€ a només 6 i el teatre ha aconseguit vendre fins a 1474 entrades de les 2200 que estaven a la venda. L'organització del Teatre de Bescanó ha assegurat que “el nostre propòsit és acostar la gent a la cultura i que el preu de l'entrada no sigui una excusa per a que ningú es quedi sense teatre. Si abans teníem pensat vendre 1.000 entrades a 12 euros ara volem arribar al doble d'espectadors però a meitat de preu". I sembla ser, que de moment, estan aconseguint el seu propòsit.
Ampliació d'aforament
L'èxit de la iniciativa ha estat tan gran que el Teatre de Bescanó ha decidir realitzar una segona actuació de l'obra Capri en la que participa Joan Pera, i també han decidit ampliar l'aforament de tres espectacles més: Smiley, El Rei Borni i Cosmètica de l'Enemic, que estaven pensats per a fer-los en format mitjà, i passaran a tenir l'aforament total del teatre.
Aquesta ampliació suposarà la posada a la venta de 900 entrades més, que també estaran dins de la promoció “Tria el preu” iniciativa amb la que el teatre preveu arribar a vendre 3100 entrades a preu reduït.
Amb “Tria el preu” el Teatre de Bescanó s'endú el segon èxit per apropar la cultura a tota la població, i lluita contra l'augment de l'IVA, ja que l'any passat ja van trencar esquemes venent pastanagues i regalant entrades aconseguint així que els espectadors paguessin un IVA només del 4%.
Notícies relacionades
- El Teatre de Bescanó altre cop a favor de la cultura 09.07.2013.
- Benet i Jornet: "El Premi d'Honor de les Lletres Catalanes no és per a mi, sinó pel teatre català" 12.06.2013.
- Preocupació a Espanya per la hisenda pública catalana 01.06.2013.
- ERC se suma a les iniciatives de Catalunya Diu Prou 31.05.2013.