
Navarro no se’n surt
El primer secretari assumeix que els díscols del PSC seran a la Via Catalana per la Independència i repta els crítics del partit a enfrontar-se amb ell en un congrés del PSC.
(ACN).- En una entrevista a l'ACN, el líder dels socialistes ha esperonat als díscols amb la direcció de la formació, i especialment aquells que tenen més rellevància mediàtica, a enfrontar-se a ell en un congrés o un consell nacional. "Que portin la seva proposta diferent pel partit i la confrontarem democràticament", ha dit Navarro. El socialista, a més, retreu que tot i que han aparegut diverses plataformes internes de crítics, "són sempre els mateixos però van canviant el nom". Navarro, a més, té assumit que de cara a la Diada "és possible" que alguns dels crítics participin a la Via Catalana, on el partit no hi assistirà. El PSC no preveu cap sanció pels socialistes si hi van.
Navarro vol sotmetre al dictamen general dels socialistes les propostes dels díscols.Per Navarro la millor manera de contrastar les idees que hi ha per enfocar el partit és que els que “Si tenen una altra proposta diferent pel partit, que les expressin en el proper congrés o en el proper consell nacional, que es debati i que es pugui confrontar democràticament", i afegeix "No els hi demano res que jo no hagi fet. Jo de vegades m'he quedat en minoria al llarg de la meva militància al partit", ha explicat Navarro, convidant als díscols a "fer el mateix" i sotmetre al dictamen general dels socialistes les seves propostes.
Enrocat en la vella fórmula de control de l’aparell
En aquest sentit, Pere Navarro ha considerat "curiós" que alguns dels més crítics amb la seva direcció tenen "un relleu mediàtic molt important", però en canvi, als òrgans interns del PSC "on s'expressa la democràcia del partit" la militància acaba donant suports molt majoritaris a la cúpula actual i les seves polítiques. "Per tant, el conjunt del partit té una línia molt clara, que és la que defensem", ha sentenciat Navarro.
Bufetada a Nadal i Tura
Navarro també ha retret de nou que alguns dels crítics més visibles als mitjans de comunicació "havien tingut responsabilitats al partit i no van fer en el seu moment el que ara prediquen". A més, Navarro dubta de la seva capacitat real d'adhesió entre les bases del PSC. "És veritat que hi ha determinats grups crítics, però sempre són els mateixos que van canviant el nom de les plataformes", ha explicat, tot afegint que "és legítim que expressin opinions crítiques amb la direcció, però també ho és que defensin la línia general quan el partit s'ha expressat democràticament". "Això seria bo pel partit i per la societat catalana", ha sentenciat.
La Via Catalana, un malson per Pere Navarro
D'altra banda, Pere Navarro ha descartat que el PSC "participi com a partit" en la Via Catalana que Òmnium i l'ANC estan preparant per l'Onze de Setembre. "Jo crec que en aquestes condicions, el partit no es pot involucrar en una activitat que serveix per dividir-nos", ha dit. Tot i això, el socialista té assumit que alguns dels crítics acabaran participant i per això diu que "és possible que alguns companys que estan a favor d'una consulta, com ho estic jo, diguin que es pot participar a la cadena humana, que no s'ha de deixar el carrer només per ells...".
El PSC no sancionaran als socialistes que participin a la Via catalana
Amb tot, Navarro ha volgut recordar-los que "el Concert per la Llibertat era per la independència", malgrat haver estat convocat amb el dret a decidir com a rerefons argumental. I és per això que, tot i que no preveu cap sanció si hi van, considera que els socialistes no tenen cabuda a la Via Catalana. "Si volen fer una cadena, que no dissimulin, que diguin que és per la independència i que la gent que hi vagi sàpiga a què va", ha conclòs en aquest sentit.