directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 12 de maig de 2021 10:46 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Abertis necessita ampliar les concessions a les autopistes catalanes

La companyia de qualificació Fitch situa la concessionària en perspectiva negativa per l’exposició relativament feble al negoci de les autopistes i pel seu elevat deute (14.000M€UR)

Comentaris 21  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 6 vots )
carregant Carregant

Fitch coincideix amb el que va explicar el directe!cat fa tant sols uns dies sobre els riscos evidents de la companyia catalana, amb un deute elevat i de difícil retorn i amb uns peatges, molts dels quals no són del tot rendibles, principalment els incorporats de sud-americà per la compra a OHL de l’ex ministre franquista Villar Mir. Fitch considera que malgrat que l’empresa ha augmentat el nombre de kilòmetres d’autopistes gràcies a les incorporacions de les autopistes de peatges sud-americanes, aquestes ofereixen poca capacitat de negoci i una gran inseguretat jurídica,  i qüestiona que el 80% dels recursos de les autopistes provinguin de les autopistes espanyoles, és a dir de les autopistes catalanes i de terres de parla catalana.

Comparteix
   


Etiquetes
Des del 2007 el trànsit per les autopistes catalanes ha caigut un 32%, i per aquest concepte reclama 1072MEUR per l’AP-7 a Madrid i 52MEUR per la C-32 a la Generalitat

Aquestes xifres poden multiplicar-se per tres en els propers anys per uns convenis fets a mida de la concessionària i signats per la llavors ministra Magdalena Álvarez i  el conseller Joaquim Nadal. Les xifres consten a lamemòria econòmica de l’empresa (pag. 104) i representen el saldo a cobrar a 31 de desembre de 2012 i que reclama ABERTIS, segons els convenis signats per l’empresa amb el Ministeri de Foment i la Generalitat, el primer per la construcció del tercer carril de l’AP-7 fins a la Junquera i el segon per l’ampliació de l’autopista C-32 de Palafolls a Tordera. Els convenis semblen fets a plaer de la concessionària que és garanteix cobrar si no és produeix un augment del transit, les clàusules són tant favorables que amb la crisi i la disminució del transit Abertis ha fet el negoci del segle, en el cas del conveni de l’AP-7 en tant sols cinc anys d’aplicació la compensació a cobrar arriba a la xifra de 1.072 MEUR i en el cas de la C-32, en tres anys la xifra de la compensació puja a 52 MEUR, en els dos casos l’aplicació del conveni és fins a la finalització de la concessió amb el que la xifra, sobretot en el primer cas, pot multiplicar per tres el seu import, podem parlar de fins a 3.000MEUR per part de l’estat i de més de 200 MEUR per part de la Generalitat.

Pagar aquest deute ampliant les concessions de l’AP-7 i l’autopista del Maresme

Com que l’Estat i la Generalitat no podran pagar aquest deute milionari, fruït d’uns convenis escandalosos signats per Magdalena Álvarez i Joaquim Nadal, la solució serà, i ja es reclama per part d’Abertis, allargar les concessions. Segons diu Fitch és una necessitat per evitar la caiguda d’Abertis ampliar les autopistes més rendible que té que són las dels PPCC. 

Un elevat deute de 14.000MEUR difícil de retornar si no s’amplien les concessions dels peatges catalans

D'altra banda, la natura d'un deute no amortitzable i la manca de protecció estructural són característiques més febles de la companyia. Amb tot, aquests extrems són mitigats en part per l'exposició moderada al risc de refinançament gràcies a un ventall ben diversificat de dates de venciment, la presència de reserves de líquid quantioses i un accés demostrat als mercats d'actius, amb una gestió del deute prudent i proactiva. Més enllà d'això, Fitch indica que un deteriorament material posterior de l'economia espanyola podria portar més pressió negativa als recursos del negoci d'Abertis.
Inici del formulari




COMENTARIS fletxa taronja

item
#21
Emili fletxa TERRASSA
12 d'agost de 2013, 18.25 h

Va quedar ben descansat el senyor Nadal en firmar convenis així. Si no hi pasen suficients cotxes, cobren segons conveni, això no són tractes de favor oi que no?. Heu provat d'abaixar el preu?. Les autopistes de Catalunya les han deixat com d'atracament constant. Quina vergonya de concessions ! ! ! !
Els polítics hauríen d'acreditar masters en Economia com a mínim ! ! ! ! Apart de saber idiomes, clar.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#20
Pedro fletxa Terrassa
12 d'agost de 2013, 13.12 h

#18

Con esta respuesta tan bien argumentada me has convencido, gracias.


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 3
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#19
10 d'agost de 2013, 20.27 h



#15 He vist que hi ha un tal F.Ibló que té ganes de veure't per a explicar-te no sé què...


Valora aquest comentari:   votar positiu 10   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#18
10 d'agost de 2013, 20.26 h



#17 Tu ets IDIOTA o només ho fas veure? O has begut vi del barat? En tot cas, crec que ets un perfecta IMBÈCIL.


Valora aquest comentari:   votar positiu 10   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#17
Pedro fletxa Terrassa
10 d'agost de 2013, 14.21 h

#12
Y lo bueno de todo es que actualamente esta burguesía (CIU) sigue gobernando y apoyando al PP en sus políticas en contra de la clase trabajadora y expoliando y robando a los catalanes.

Y ERC (traidora a la clase trabajadora) dice que es un partido de izquierdas y está apoyando a la derecha que es el enemigo de la izquierda, el nacionalismo ciega al pueblo, para los borregos es mas importante las banderitas y el himno que las políticas de izquierdas, DIOS MIO que pueblo mas borrego.


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 18
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#16
joan fletxa barcelona
10 d'agost de 2013, 14.12 h

Com sempre , el GRAN empresari Salvador Alemany , voldra seguir traint Catalunya i expoliant els catalans , verdaders victimes de les seves infules expansionistes que busca en els pactes amb l'oligarquia ejpanyola una rendibilitat continuada amb successius allargaments de les concessions , especialment la de l'autopista Barcelona -França que es la fabrica de botllets d'Abertis


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#15
F.OTETES fletxa CALIFATO DE CAGALUÑISTÁN
10 d'agost de 2013, 10.33 h

CALIFATO DE CAGALUÑISTÁN, ELS NOUS CAGALÁNS, EL NOU ESTAT LLIURE DEL MAGREB
Los datos estadísticos son demoledores. En los últimos 10 años, Cataluña ha pasado de tener 30.000 inmigrantes musulmanes a tener más de 400.000. Hoy la población musulmana supera el 20% en numerosas localidades de la comunidad autónoma. Los musulmanes marroquíes, argelinos y paquistaníes se estructuran en torno a 201 mezquitas, 200 oratorios y 19 madrazas.
Nada de esto habría ocurrido sin la entusiasta col... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 24
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#14
mario fletxa barna
10 d'agost de 2013, 10.16 h

Ja han arribat al límit els del directe, ja no espot trobar cap comentari amb seny...


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 5
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#13
Denigrant fletxa Foixà
10 d'agost de 2013, 00.51 h

Podeu revisar les faltes? Fan mal als ulls...


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
Karlangas fletxa Terrassa - Vic Bobónica en 1714 (traidora a Cataluña)
9 d'agost de 2013, 22.17 h

Las autopistas de peaje es un negocio que se montaron en su momento la burguesía catalana con el estado a cambio de apoyos políticos.
Cataluña nos roba.


Valora aquest comentari:   votar positiu 19   votar negatiu 22
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat


















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
La repressió lingüística i política dels perdedors és la mateixa de sempre
Ramon Boixet Ramon Boixet
Amor en poques paraules
Guillem Valls Sala Guillem Valls Sala
O Junts o campi qui pugui!

#xocdetrens fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.