ABERTIS contra l’economia catalana
Els hostalers gironins denuncien la manca d'"escrúpols" d'Abertis per les cues de l'AP-7. Lamenten les retencions de "fins a 23 quilòmetres" que hi ha hagut aquest dissabte.
La Federació d'Hostaleria de les Comarques de Girona ha emès un comunicat en què reclama "per segon any consecutiu" que l'empresa Abertis "deixi d'embutxacar-se diners en contra de donar un bon servei al client". Els hostalers lamenten les cues de "fins a 23 quilòmetres" que s'han registrat aquest dissabte a l'autopista AP-7, i acusa la gestora de ser una empresa "que es descriu com a líder" però que ofereix "poca qualitat" i actua "sense escrúpols, aprofitant-se de la necessitat dels catalans, dels turistes i dels transportistes" de circular per l'autopista. Des de la federació es denuncien les avaries "pràcticament diàries" de les màquines de pagament amb targeta, causants, segons diu, de les cues.
Si avui s’haguessin aixecat les barreres de l’autopista, Fomento s’hagués estalviat dinersABERTIS reclama 1072MEUR a l’Estat i 52MEUR a la Generalitat pel descens de vehicles
Aquestes xifres poden multiplicar-se per tres en els propers anys per uns convenis fets a mida de la concessionària i signats per la ministra Magdalena Álvarez i el conseller Joaquim Nadal. Les xifres consten a lamemòria econòmica de l’empresa (pag. 104) i representen el saldo a cobrar a 31 de desembre de 2012 i que reclama ABERTIS, segons els convenis signats per l’empresa amb el Ministeri de Foment i la Generalitat, el primer per la construcció del tercer carril de l’AP-7 fins a la Junquera i el segon per l’ampliació de l’autopista C-32 de Palafolls a Tordera. Els convenis semblen fets a plaer de la concessionària que és garanteix cobrar si no és produeix un augment del transit, les clàusules són tant favorables que amb la crisi i la disminució del transit Abertis ha fet el negoci del segle, en el cas del conveni de l’AP-7 en tant sols cinc anys d’aplicació la compensació a cobrar arriba a la xifra de 1.072 MEUR i en el cas de la C-32, en tres anys la xifra de la compensació puja a 52 MEUR, en els dos casos l’aplicació del conveni és fins a la finalització de la concessió amb el que la xifra, sobretot en el primer cas, pot multiplicar per tres el seu import, podem parlar de fins a 3.000MEUR per part de l’estat i de més de 200 MEUR per part de la Generalitat.
ABERTIS i La Caixa contra l’economia de Catalunya
De la mateixa manera, la federació denuncia l'actitud dels treballadors de la sortida de Figueres de l'autopista que, "condicionats pel caire especulador de la directiva de l'empresa", "ni es dignen a comunicar les retencions" per prevenir que els conductors "s'endinsin en cues que els faran perdre quatre hores" del viatge de tornada. També es denuncia la reducció de recursos humans als peatges que provoca, segons l'entitat, que el servei sigui "totalment insuficient i de poca qualitat".
La Caixa, principal accionista d’ABERTIS ha quedat retratada davant el sector turístic català
Per tot plegat, la federació lamenta que una de les empreses "més importants i potents de Catalunya" vetlli per aconseguir el màxim de beneficis "sense mirar pels seus clients i estafant-los diàriament". També es denuncia que Abertis aconsegueix "molts ingressos gràcies als ciutadans de Catalunya i als turistes" que arriben a les comarques de Girona i a tot Catalunya, però "no és capaç d'invertir en millorar el funcionament dels peatges de la província gironina i en aquest cas de l'Alt Empordà", perquè consideren "que aquesta situació només es dona una vegada a l'any", una resposta que l'entitat considera "vergonyosa i inacceptable".
Finalment, la Federació d'Hostaleria de les Comarques de Girona recorda el paper de motor del turisme a Catalunya i reclama que "d'una vegada per totes Abertis solucioni aquests problemes" per no haver-ne de tornar a parlar l'any que ve.
Notícies relacionades
- SABA encoloma a Blanes l’aparcament més car de tot l’estat espanyol 13.08.2013.
- Abertis necessita ampliar les concessions a les autopistes catalanes 09.08.2013.
- Els peatges catalans omplen de beneficis ABERTIS 27.07.2013.
- L’Estat retarda encara més un desdoblament de mínims de la #VergonyaN2 26.03.2013.
- Abertis reparteix entre els seus 660 MEUR 21.03.2013.
- No cal subvencionar a ABERTIS, cal recuperar els peatges amortitzats 13.03.2013.
- L’AP-7 pot ser gratuïta, però Espanya prefereix omplir les butxaques d’ABERTIS 13.12.2012.
- ABERTIS ingressa milions d’euros de l’Estat pel descens del transit de cotxes a les autopistes catalanes 11.12.2012.
- La Federació d’hostaleria de Girona acusa a ABERTIS de provocar cues de 30 kilòmetres i enganyar als usuaris de l’autopista 24.08.2012.