
Convergència desmenteix les intoxicacions dels diaris El Mundo i El País
"El dret a decidir no es negocia, es negocia el seu exercici" ha sentenciat Josep Rull, que ha afirmat contundent que la consulta tindrà una sola pregunta i dues respostes: “sí o no”.
Primer El Mundo i després El País, amb una primícia gairebé calcada al que ja havia publicat El Mundo, advertien de la suposada negociació aigualida que s’estaria duent a terme amb Rajoy per reconduir la consulta a petició d’una part de CiU. També que sectors empresarials, líders d’opinió i personalitats serien, segons confirmava el PP, darrere la recerca d’acord entre els dos governs. Arran del suposat “desglaç” entre la Generalitat i la Moncloa, Convergència assegura que no s'ha mogut "ni un mil·límetre" del guió sobiranista. Josep Rull, secretari d'organització, després d’afirmar que “no hi ha marxa enrere” ha explicat que CDC "no ens plantegem una consulta que no parli de l'estat propi", i ha insistit que l’aposta és per fer una pregunta clara que només tingui dues respostes possibles: 'sí' o 'no',
El programa de CiU no deixa lloc als dubtes Sobre el diàleg amb el govern de l’estat espanyol CDC ha estat contundent: "No renunciarem al dret a decidir a canvi de qualsevol altre plantejament com podria ser una millora del finançament". Rull ha considerat que "seria una insensatesa que no hi hagués diàleg amb Mariano Rajoy", i que tot i que "seria interessant" escoltar la contraproposta del Govern espanyol, el programa electoral de CiU és clar: “pregunta sobre estat propi amb dues respostes i una pregunta".