#ViaCatalana Tram 562 a Caldes de Malavella: Una via intergeneracional, una via d’èxit
Àdam Bertran i Martínez: Alguns intentaran fer-ho passar com una Diada més. Com un dia de quatre patriotes que s’uneixen per a reclamar utopies.
Avui (gran novetat informativa) s’ha celebrat la Via Catalana per la Independència en el marc de la Diada Nacional de Catalunya. Alguns intentaran fer-ho passar com una Diada més. Com un dia de quatre patriotes que s’uneixen per a reclamar utopies. No caiem en tòpics ni en errors. Les avionetes que avui sobrevolaven Barcelona eren per fer-nos fotos -excepte la d’Intereconomia que perseguia rememorar els avions que pilotaven els seus avantpassats sobre Catalunya carregats d’odi i bombes-.Una mobilització increïble que només té el qualificatiu de magnànima. Només aquesta perquè si la qualifiquem d’inigualable caurem en la mateixa trampa de l’any passat. I tornarem a superar els nostres propis rècords.
On ens portaran aquests rècords? Només nosaltres ho sabem. I realment que surtin més de 1.600.000 persones al carrer per un mateix objectiu ha de ser motiu suficient per concretar la pregunta i el dia de la consulta ja mateix o bé per plantejar-se una possible Declaració Unilateral d’Independència en cas d’un bloqueig institucional. Espero que els nostres polítics n’estiguin a l’alçada i que puguin donar un futur més digne a aquests infants que es manifestaven damunt les obres (que van començar fa 5 o 6 anys) de la N-II al seu pas per Caldes de Malavella. Nens no més grans de 10 anys cridant “in, inde, independència”; i l’inigualable “Visca Catalunya Lliure”. La resposta dels adults a la cadena us puc prometre que ha estat l’adequada.Si-us-plau, no fallem a aquests infants que somien i es mereixen un millor futur. Una societat més justa que garantirà la convivència de tots els ciutadans que, com demostra la tossuda realitat, no està en perill.
Notícies relacionades
- #ViaCatalana tram 64 Camarles: Entre la serenor i la pressa 12.09.2013.
- #ViaCatalana tram 779 o 776, a Palma 12.09.2013.
- #Viacatalana tram 544: Bolquers, futbol i estelades 12.09.2013.
- #Viacatalana Tram 740: Poble i institucions 12.09.2013.