directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 4 d'octubre de 2024 16:58 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Confirmat, Abertis negocia ampliar les seves concessions

Fa setmanes des del directe!cat vam advertir que Abertis necessitava ampliar urgentment les seves concessions d’autopistes principalment a Catalunya, les més rendibles del món

Comentaris 12  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 5 vots )
carregant Carregant

Aquest diumenge El Periódico signava una crònica del seu enviat especial a Rio de Janeiro on titulava  “Abertis negocia allargar a Espanya les seves concessions d’autopistes” a canvi de suposades inversions o rebaixes de peatges i ho emmarcava en un procés d’allargar les concessions a tots els països on hi es present. El que no deia la crònica eren els veritables motius d’aquesta necessitat, això ho vam explicar ara fa unes setmanes, Abertis necessita allargar les concessions per tal de poder retornar el deute milionari de quasi 14.000 milions d’euros, més de 2 bilions de les antigues pessetes, i especialment necessita ampliar les concessions catalanes,  tant l’AP-7 que depèn de l’estat com la  C-32 depenent de la Generalitat, ja que són les concessions més rendibles que té.
Crònica dels enviats especials a Rio de Janeiro
Crònica dels enviats especials a Rio de Janeiro

Comparteix
   


Etiquetes
Abertis vesteix l’allargament de les concessions amb un augment de les inversions, i es fa un rentat de cara a costa de convidar periodistes de viatge a Brasil

També La Vanguardia signa una crònica des de Brasil de la seva enviada especial (en aquest cas no ho diuen) Conchi Lafraya on explica les meravelles de l’empresa i el seu gran negoci a Sudamerica. El que no explica l’article són les dificultats de les concessions sud-americanes mancades de seguretat jurídica i que van ser en part un obsequi enverinat del seu soci de referència, l’ex ministre franquista Villar Mir mitjançant OHL, el substitut de Florentino Perez com accionista de referència a ABERTIS.

La pèrdua dels jocs olímpics de Madrid 2022, una pèrdua d’ingressos per a Abertis, màxim accionista d’Hispassat

No solament els ha perjudicat la no adjudicació de l’organització dels jocs olímpics a Madrid 2022 com a nous possibles ingressos per fer front a les fallides autopistes de peatge de la capital espanyola,  on han perdut més ha estat en el previst negoci de les transmissions de televisió via satèl·lit mitjançant l’empresa Hispasat amb la celebració dels jocs a Madrid.

Abertis necessita ampliar les concessions a les autopistes catalanes

La companyia de qualificació Fitch situa la concessionària en perspectiva negativa per l’exposició relativament feble al negoci de les autopistes i pel seu elevat deute (14.000MEUR). Fitch coincideix amb el que va explicar el directe!cat fa tant sols uns dies sobre els riscos evidents de la companyia catalana, amb un deute elevat i de difícil retorn i amb uns peatges, molts dels quals no són del tot rendibles, principalment els incorporats de sud-americà per la compra a OHL de l’ex ministre franquista Villar Mir. Fitch considera que malgrat que l’empresa ha augmentat el nombre de kilòmetres d’autopistes gràcies a les incorporacions de les autopistes de peatges sud-americanes, aquestes ofereixen poca capacitat de negoci i una gran inseguretat jurídica, i qüestiona que el 80% dels recursos de les autopistes provinguin de les autopistes espanyoles, és a dir de les autopistes catalanes i de terres de parla catalana.

Des del 2007 el trànsit per les autopistes catalanes ha caigut un 32%, i per aquest concepte reclama 1072MEUR per l’AP-7 a Madrid i 52MEUR per la C-32 a la Generalitat

Aquestes xifres poden multiplicar-se per tres en els propers anys per uns convenis fets a mida de la concessionària i signats per la llavors ministra Magdalena Álvarez i el conseller Joaquim Nadal. Les xifres consten a lamemòria econòmica de l’empresa (pag. 104) i representen el saldo a cobrar a 31 de desembre de 2012 i que reclama ABERTIS, segons els convenis signats per l’empresa amb el Ministeri de Foment i la Generalitat, el primer per la construcció del tercer carril de l’AP-7 fins a la Junquera i el segon per l’ampliació de l’autopista C-32 de Palafolls a Tordera. Els convenis semblen fets a plaer de la concessionària que és garanteix cobrar si no és produeix un augment del transit, les clàusules són tant favorables que amb la crisi i la disminució del transit Abertis ha fet el negoci del segle, en el cas del conveni de l’AP-7 en tant sols cinc anys d’aplicació la compensació a cobrar arriba a la xifra de 1.072 MEUR i en el cas de la C-32, en tres anys la xifra de la compensació puja a 52 MEUR, en els dos casos l’aplicació del conveni és fins a la finalització de la concessió amb el que la xifra, sobretot en el primer cas, pot multiplicar per tres el seu import, podem parlar de fins a 3.000MEUR per part de l’estat i de més de 200 MEUR per part de la Generalitat.

Pagar aquest deute ampliant les concessions de l’AP-7 i l’autopista del Maresme

Com que l’Estat i la Generalitat no podran pagar aquest deute milionari, fruït d’uns convenis escandalosos signats per Magdalena Álvarez i Joaquim Nadal, la solució serà, i ja es reclama per part d’Abertis, allargar les concessions. Segons diu Fitch és una necessitat per evitar la caiguda d’Abertis ampliar les autopistes més rendible que té que són las dels PPCC.
 



Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#12
Emili fletxa Terrassa
18 de setembre de 2013, 11.38 h

ÉS QUE MAI EN TENEN PROU? És vergonyós i una ruïna personal passar per les autopistes catalanes . Qui aturi això GUANYARIA LES ELECCIONS! ! ! !


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
J fletxa Vilajuïga
16 de setembre de 2013, 17.52 h

LA CAIXA = ABERTIS = OPUS DEI
Nomes afegir que tots aquestos contractes tan favorables a es fan sempra pagan sucoses "mordidas" als politics que firmen...
L'Opus Dei es el corruptor Nº 1 de la societat catalana...
Nomes cal veure els credits milionaris concedits i mai cobrats per La Caixa als partits politics.


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
16 de setembre de 2013, 17.44 h

Sr. Mas, si premia al chorizo Alemany, sàpiga que la manifestació que li muntarem serà els seu final política i de la corrupta CDC. partit que forra a alguns i puteja a tots!!! Mas es Abertis, i poca cosa més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
Joan fletxa Barcelona
16 de setembre de 2013, 14.31 h

El GRAN empresari Salvador Alemany , assessor del govern dels millors , aconseguirà una vegada més allargar la concessió de les autopistes mes rendibles dels PPCC , i sobretot pagant com sempre els usuaris de la mamella que mes raja , o sia , el tram Barcelona - La Jonquera. Entre tant , als nostres polítics que varen signar un ruïnós conveni , ningú els reclamarà res , de manera que el Sr Nadal pot seguir disfrutant de la seva daurada jubilació ( = com el barrut d'en Narcís Serra que... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
Montserrat fletxa Barcelona
16 de setembre de 2013, 14.25 h

#3 doncs que t'aprofiti, però et podies estalviar el comentari


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
jo simplement fletxa catalunya
16 de setembre de 2013, 11.48 h

Si jo pogués,aniria ara mateix a EU ,a explicar tot el que ens fan, explicar qui són ells,i qui som nosaltres.Dialeg,dialeg,peró no amb Rajoy EL TRAMPOSO.


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
jo simplement fletxa catalunya
16 de setembre de 2013, 11.27 h

Jo crec que amb Rajoy no si té que parlar mes,han qui esté de parlar es amb EU ,Ja coneixem de sobres al estat espanyol i sabem que no son de fiar,són experts han trampes....Parleu amb EU, i feu la consulta ja.....VOLEM VOTAR.


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5

Valora aquest comentari:   votar positiu 11   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
Soy fletxa (no, os lo juro, que un idiota NO lo soy)
16 de setembre de 2013, 09.50 h

accionista de una cadena de puticlús onde trabajan las madres de más de un pancastellanista nazi, i de momento da un buen rendimiento.


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 9
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
16 de setembre de 2013, 09.14 h

accionista de Abertis y de momento da un buen rendimiento.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 26
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Massa voltors volen devorar la riquesa catalana

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.