directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 8 de desembre de 2024 03:21 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

Rebaixar els peatges? O millor dit, allargament de les concessions?

El Govern aprova rebaixar els peatges a diferents autopistes i unes inversions de 93 milions, i en un període de quatre anys és decidirà la compensació o allargament de les concessions

Comentaris 21  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 5 vots )
carregant Carregant

El Govern ha aprovat el Pla d'homogeneïtzació de les vies de peatge, que inclou descomptes a la C-32 al Garraf, al Baix Penedès i al Maresme i la rebaixa del de la C-33 al Vallès Oriental, que ja s'aplica. El pla preveu, per exemple, descomptes del 30% en les tarifes del tram Castelldefels-Sitges (per equiparar-ho amb l'accés pel túnel de Vallvidrera) o del 26,5% al tram Sitges-El Vendrell, ambdós per als vehicles lleugers, de dilluns a divendres laborables, i amb teletac. El Pla també preveu un programa d'inversions de 93 milions d'euros en infraestructures viàries entre 2014 i 2017 i l'establiment d'un cànon d'entre 1 i 3 milions d'euros a les concessionàries per al transport públic. En els propers 4 anys es decidirà com és compensa a les concessionàries, s’obre la porta a l’allargament de les concessions.

Comparteix
   


Etiquetes
Any 2012, les bonificacions a la xarxa de la Generalitat han costat 57,1 milions

L'informe del Departament calcula que entre 2007 i 2012 el trànsit ha caigut un 30,6% al conjunt de Catalunya. A les vies esmentades, el trànsit ha baixat un 35,9% a la C-32 al Garraf, un 15,5% a la C-32 al Maresme, i un 24,5% a la C-33. Mentrestant, el cost de les bonificacions a les vies de peatge de la xarxa de la Generalitat ha estat de 57,1 milions el 2012, i acumula 433 milions de cost des de 2000.

Oberta la porta a l’ampliació de les concessions

El conseller Vila ha explicat que el Govern decidirà en el termini de quatre anys si compensa a les concessionàries per les inversions realitzades a les autopistes a través dels pressupostos de la Generalitat o si renova la concessió.

Les bonificacions sempre acabant representant un gran negoci per les concessionàries

El Pla preveu el manteniment dels descomptes existents per recurrència, vehicle ecològic i vehicle d'alta ocupació, que se seguiran aplicant als nous preus. Les noves tarifes passaran de 3,84 euros a la barrera de Cubelles a 2,82; de 0,66 a 0,44 a l'accés de Calafell; de 2,05 a 1,51 a l'accés de Cubelles; i de 6,42 a 4,49 a la barrera de Vallcarca. Es mantindrà la gratuïtat dels trams Catelldefels-Port Ginesta i Sitges-Vilanova.

Així, si s'apliquen tots els descomptes, els recorreguts entre El Vendrell i Barcelona passaran de costar 10,26 euros a 5,96 (un descompte del 42%), o de Cubelles a la capital catalana, de 8,47 a 4,65 (-45%). Igualment, el recorregut de Sitges a Barcelona passarà de costar 6,42 a 3,14 (-51%) i el tram Calafell-El Vendrell, de 0,60 a 0,44 (-27%).

Per aquest tram de la C-32 Sud, el pla d'inversions preveu millorar l'enllaç de Sitges centre (5,5 milions d'euros), i millores a la calçada de Gavà (2,9 milions). A banda, es preveu instal·lar pantalles per reduir l'impacte acústic a Castelldefels i millorar la seguretat viària a la C-31.

Bonificacions a la C-32 Nord

A l'autovia C-32 Nord, al seu pas pel Maresme i la Selva, es bonificarà el 10% del tram Montgat-Mataró, per als vehicles lleugers, de dilluns a divendres laborables, amb el sistema de teletac gratuït per als usuaris habituals, i hi haurà un sistema de peatge tancat al tram Mataró-Palafolls, independentment del tipus de vehicle i dia que s'hi circuli. Es mantenen també els descomptes existents i la gratuïtat d'itineraris interns.

Les noves tarifes d'aquest tram passen de 0,37 a 0,33 a l'accés d'Alella, de 0,87 a tancar l'accés de Sant Andreu, d'1,12 a sistema tancat a la barrera de Santa Susanna, de 2,27 a la barrera i d'1,33 a l'accés d'Arenys de Mar a sistema tancat als dos peatges, d'1,08¤ a tancat a l'accés a Sant Vicenç, de 0,86 a 0,77 en l'accés a Premià, i d'1,37 a 1,22 a la barrera de Vilassar.

Amb aquests descomptes, els recorreguts de Sant Vicenç a Arenys passen d'1,33 a 0,26 (un 80% menys), de Mataró Oest a Arenys passen d'1,33 a 0,90 (-32%), d'Arenys a Malgrat, d'1,12 a 0,82 (-27%), de Montgat a Canet, de 3,64 a 2,87 (-21%) i de Sant Andreu a Mataró Nord, de 0,87 a 0,28 (-68%).

A la C-32 Nord, el pla preveu inversions de 65 milions d'euros per la nova carretera Blanes-Lloret de Mar i la connexió amb la C-32, 10 milions per millorar la connectivitat de Mataró i millorar la seguretat viària i la capacitat de l'autopista, 5,3 milions per la variant de Valldegata i 0,3 milions per reduir l'impacte acústic a Montgat, Masnou i Calella.

Descomptes del 48,5% a la barrera de la Llagosta de la C-33 per accedir a Mollet

Per últim, a la C-33, el pla ratifica els descomptes del 48,5% que ja s'apliquen a la barrera de la Llagosta per als moviments d'accés i/o sortida a Mollet del Vallès i el manteniment de les bonificacions per recurrència, vehicle ecològic o d'alta ocupació. Les inversions de millora preveuen destinar 3,5 milions en el nou ramal de connexió entre la C-33 i la C-17 en sentit Granollers.


 
 



Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#21
LA GRANDEZA DEL NACIONALISMO EXARCEBADO fletxa EL CENTRO DEL IMPERIO GALACTICO
2 d'octubre de 2013, 18.53 h

Rebaixar els peatges? O millor dit, allargament de les concessions? ------------------------------------------> RES ÉS GRATUÍT I A MÉS NO HI HA DINERS. EL GOVERN HO TÉ TOT EN CONTRA. DIU QUE ESPERA UNA COMPENSACIÓ PER DESTINAR-LA A LES PAGUES EXTRES I LI DONEN CAP A LA MEITAT DEL QUE ESPERAVA (PER QUE TINGUI QUE COMPLIR O MILLOR DIT INCOMPLIR). AIXÒ SI LI RETALLEN UN 25% EL PRESSUPOST, PER QUE S'OFEGI PER A TOT ARREU.
CREC QUE ÉS UNA MESURA CREATIVA, EN QUE DAVANT LES CRITIQUES, PODRÀ ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#20

Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#19
2 d'octubre de 2013, 17.18 h

Sr. Junqueras, per que permet que CDC-ABERTIS, CONTINUI ESTIRANT UNS PEATGES que han cobrat mil vegades? Abertis 400 milions d'euros anuals de benefici, per unes inversions que no arriben ni als 50!!! Gangterisme pur i dur, Mas un mesell de la camorrista Abertis, societat de delinqüents comuns, de creient de l'OPUS-DEI, pura màfia antiempresarial; i el Vila, enamorat de la torera i delinquent Ministra de Foment encara no l'han cessat, al molt POCAVERGONYA SANTI VILA?


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#18
2 d'octubre de 2013, 15.09 h

#17 Perdona, però podries dir-me que no estic ben informat i on puc trobar la informació correcta. Trobo que no és manera de contestar el meu comentari i començar insultant tot dient que soc "un il · lús ignorant, o un vividor de les concessionàries". NI una cosa ni l'altra. Això t'ho podies ben bé haver estalviat i hauries quedat molt millor!! El Directe seria molt millor si alguns comentaris es fessin amb amb arguments i més de respecte.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#17
lavi fletxa Barcelona
2 d'octubre de 2013, 13.39 h

Angels: ho sento però, -ets un il · lús ignorant, o un vividor de les concessionàries- sinó sabries que els acords amb els (bancs-concessionàries) res mes es fan perquè aquestes mantinguin els guanys. Preocupa't d'investigar el tipus de contretos d'Abertis .......
L'empresari que posa un negoci ja li agradaria tenir el mateix tracte de l'administració assegurant-li els guanys.
Després de la independència s'haura de canviar tot el sistema de corrupció instal · lat al poder (politico-... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#16
PROU fletxa ARBECA
2 d'octubre de 2013, 11.47 h

Em canvi-ho de CiU a ERC
Nacionalització de les autopistes ja


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#15
2 d'octubre de 2013, 11.37 h

#14 Si no recapten el mateix, la diferencia la pagara la Generalitat....quina vergonya, quina manera de vendres....

DESPRÉS DE LA INDEPENDÈNCIA, CAURAN EL PEATGES, ABERTIS REGALARA EL PEATGES A LA NOVA REPÚBLICA DE CATALUNYA


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#14
2 d'octubre de 2013, 11.32 h

Ha quedat clar que NO ÉS a canvi d'allargar les concessions. És el resultat de que "quan un no ven rebaixa els preus per vendre més".
Seria bó que informessiu amb rigor i no fessiu demagògia perquè això posa en dubte la veracitat de totes les altres notícies que ens feu arribar.


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#13
Carles fletxa Ulldecona
2 d'octubre de 2013, 09.40 h

#12 mort de gana


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
2 d'octubre de 2013, 08.32 h

A Mass como no le recibe nadie, les manda libros a ver si como minimo le leen las choradas que dice.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 5
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
PP i PSOE, els partits que ens volen enfonsar

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.