Freixenet es tanca les portes del mercat català
El president de les caves ens convida a abandonar les seves bombolles i triar el cava de petits productors que fan un producte ben elaborat, de qualitat i que tenen el país al cap
José Luis Bonet, president de Freixenet i de “Marcas Renombradas Españolas”, en declaracions a “The New York Times”, que va fer un article sobre els temors de l’empresariat català davant la possibilitat d’una Catalunya independent, afirmava que "Catalunya és una part essencial d'Espanya, i ho ha de continuar sent", i feia una aposta pel diàleg. Aquest dimarts alguns mitjans han publicat la notícia que Freixenet hauria paralitzat la construcció d’un nou centre logístic a Catalunya on tenia previst invertir més de 30 milions d’euros perquè tem una declaració unilateral de independència per part del Parlament i que això suposi una sortida de Catalunya del la Unió Europea.
Els catalans que volen ser consultats i que no temen a la independència segurament sabran trobar alternatives per brindar amb un cava que no sigui porucBonet és un dels grans cacics del raïm, dels coneguts com escanya pagesos, a més de defensors actiu i acèrrim de la marca Espanya, forma part del club dels que s’han venut el país per quatre rals i que han desprestigiat el producte –el cava-, fins a uns límits inconcebibles. Ara fa un any l’ enginyer, empresari i assagista català Xavier Roig, en un article al diari ARA, parlava del drama del sector del cava que ha esdevingut un producte que de català en té poc i de qualitat menys i explicava que la marca està desprestigiada a nivell mundial. Aquells petits productors que venen al món producte ben elaborat han de lluitar per defensar-se davant una marca que “s’ha fet un nom internacional: el de vi gasificat barat, molt adient per elaborar " Spanish sangria” deia Roig”. El consumidor sempre té l'última paraula.