"És normal voler un país normal", al Camp Nou
Òmnium ha donat el tret de sortida a la campanya 'Un país normal'. Durant el Barça-Madrid ha desplegat una pancarta i l'estelada gegant al minut 17.14 mentre el Camp Nou esclata cridant independència!
Òmnium Culturaha desplegat la pancarta de la campanya “Un país normal” i l’estelada gegant el minut 17.14 des del gol sud del Camp Nou, i mentre bona part del camp cridava independència Neymar ha fet el primer gol del Barça. Bon presagi per la iniciativa d’Òmnium que avui ha donat el tret de sortida a la campanya 'Un país normal' portant a gairebé 500.000 llars catalanes un missatge que pretén "ampliar, enfortir i apuntalar" el dret a decidir. La primera acció ha tingut lloc aquest dissabte al matí, quan aproximadament un miler de voluntaris han repartit fulletons amb els eslògans de la campanya per bústies de llars de fins a 60 poblacions catalanes, entre elles, les capitals de comarca. Segons Marcel Mauri, membre de la direcció de la campanya, l'objectiu és convidar a participar en un debat sobre com hauria de ser un país normal aquells que encara no tenen una posició molt clara al voltant de la consulta, però que tampoc estan d'acord amb la situació
La campanya impulsada per Òmnium Cultural busca obrir espais de diàleg i debat sobre el futur de Catalunya. Per això, segons els seus responsables, han volgut començar amb una acció que busca convidar i fer partícip d'aquest debat a un públic molt concret. Segons Marcel Mauri, el repartiment de fulletons per gairebé 500.000 llars de 60 poblacions catalanes és una acció "massiva" que els permet fer arribar el missatge a un gran nombre de persones. Però, a la vegada, també és "molt focalitzada", de manera que permet adreçar-se a uns col·lectius concrets.Els mil voluntaris de l'entitat han repartit a les bústies de gairebé mig milió de llars catalanes fulletons amb alguns dels eslògans de la campanya. Amb frases com "és normal ser un país normal", "és normal que un país decideixi la seva educació" o "és normal que la gent pugui dir el què pensa" es vol difondre arguments en positiu, combatre els "arguments de la por" i enfortir un debat democràtic i plural al voltant del referèndum sobre la independència de Catalunya.
El públic a qui va dirigit aquesta acció concreta i la campanya en general són, segons Mauri, persones que poden tenir una posició que encara no és molt clara al voltant del dret a decidir, però que, tot i això, "tenen moltes ganes de parlar-ne". Per això, en el cas de Barcelona ciutat, per exemple, s'ha fet una especial incidència en aquells barris on la consulta té menys partidaris.
Després d'aquesta primera acció, que Mauri defineix com un primer pas per obrir espais de debat, Òmnium farà arribar el missatge a altres entitats i associacions. Segons Mauri, seran els propis socis de l'entitat els què, mitjançant la trentena de comitès locals que s'han creat, contactaran amb les associacions dels seus barris i poblacions i els convidaran al debat.