ERC insisteix : la pregunta no pot generar confusió
Marta Rovira assegura que la consulta s’ha de fer sí o sí i respon Santi Vila que “ningú ens pot prohibir que els ciutadans de Catalunya votin”
En una entrevista en a 'El matí de Catalunya Ràdio', Mònica Terribas, ha demanat a la número dos d’ERC, Marta Rovira, si el president de la Generalitat els havia trucat per demanar calma sobre la pregunta, com asseguren alguns mitjans que ja ha fet amb els seus consellers, i Rovira ha respost que no cal que el president els truqui que ja entenen que cal discreció per a les negociacions però que s’ha d’admetre que la gent de Catalunya, que és “molt madura políticament”, ha d’estar informada. Rovira ha defensat una pregunta clara i directa sobre la independència perquè “el que seria inaudit és que els ciutadans quan anem a votar no entenguem el que votem, cal entendre la pregunta i sobretot el seu resultat”, ha dit ha afegit que quan sent veus que refusen parlar directament d’Estat propi o d’Independència, es recorda d’Espriu, quan escrivia: “Som aquí per salvar els mots’”.
Santi Vila que canti missaRovira s’ha mostrat convençuda que s’arribarà a una entesa sobre la data i la pregunta. “L’entesa hi serà”, ha dit. I en resposta a les paraules del conseller Santi Vila que ha recordat Terribas ahir va posar en dubte la legalitat de la consulta si no té el vist i plau del govern espanyol, Rovira ha dit “Ja decidirem com ho fem, però qui ens pot negar la democràcia?”, i ha recordat que hi ha la legalitat catalana i la interncional on la democràcia sempre guanya. “Ningú ens pot prohibir que els ciutadans de Catalunya votin”, ha sentenciat.
Els del 2014 han de ser el últims pressupostos encotillats pel govern espanyol
Segons ha dit Rovira, " els pressupostos de la Generalitat del 2014 "no poden agradar a ningú", i ha donat per entès que els republicans hi donaran ple suport, tot i que hi ha discrepàncies amb CiU a lletra petita". Rovira ha assegurat que ERC treballa per a què aquests siguin els últims comptes que neixin encotillats pel límit de dèficit imposat pel govern espanyol i ha insistit en destacar que s’ha treballat en un gran acord per “preservar l'estat del benestar i ha subratllat que els comptes destinen un 71% de la despesa a polítiques socials i prioritzen i augmenten algunes partides com les destinades a la Renda Mínima d'Inserció i les beques menjador. Rovira També creu que els propers pressupostos del 2015 seran els que ja puguem disposar de tots els recursos com a país.