Rahola: Si Mas i Junqueras no complissin el mandat ciutadà de fer la consulta, el país els passaria pel damunt
“La Rahola és molta Rahola”, i en aquesta entrevista de Meritell Doncel ho confirma amb respostes clares i contundents a les seves preguntes
Meritxell Doncel (@m_doncel) / Periodista i Advocada: “La Rahola és molta Rahola”, solen dir, com qui proclama una dita popular afermada amb el pas dels segles. I, certament, ho és! Però no es deixin endur per la seva espurna mediàtica, rere aquesta cotitzada etiqueta hi ha una dona que toca de peus a terra i, tot i així, no perd la determinació ferma. Difícil joc de malabars! A l’abril farà un any que va passar a formar part del Consell Assessor per a la Transició Nacional, l’òrgan assessor creat per la Generalitat amb vistes a la realització de la consulta i el disseny de les estructures necessàries per a un futur Estat català. D’aleshores ençà ─es preguntaran─ què han estat maquinant?
Penses confessar-te? En Rouco Varela acusa els independentistes d’immorals...Em repugna la gent que utilitza la transcendència espiritual per vehicular una ideologia de domini, perquè són enemics de la llibertat. En Rouco Varela no és un home de Déu, és un militant de la ideologia d’extrema dreta.
L’església espanyola torna a tenir massa poder sobre el govern de l’Estat?
Sí! A Espanya sempre hi ha hagut una església ─diferent de la catalana─ que ha justificat el franquisme, la mateixa que volia matar els afrancesats i que va fer la Inquisició, i que ara té més poder que mai. Parlen de Déu però volen fer lleis a la Terra, per tant, són polítics. No hi ha cap diferència entre un islamista que vol fer creuades contra els descreguts i en Rouco Varela.
Com et van proposar ser membre del Consell Assessor per a la Transició Nacional? Vas rebre una trucada del president, potser?
Bé, això queda dins l’àmbit de la privacitat. Però, sí, em va trucar el president Mas.
I et va sorprendre?
Sí, em va sorprendre molt agradablement. Jo tinc per norma no comprometre’m amb cap entitat, organització o partit polític, ho defujo. Però aquella trucada era diferent, perquè no cobrem res per fer-ho i això era un aspecte molt important. Implicava fer un servei al país, per a mi era un honor, em va fer molta il·lusió, i quan una cosa és un honor no preguntes per què.
La resta d'aquesta entrevista en aquest enllaç del directe!cat
Notícies relacionades
- Rahola: a Espanya avui governa la FAES 08.10.2013.
- Rahola: Perez Cobos és el millor candidat per presidir el Tribunal de la Inquisició 19.07.2013.
- Insultar Rahola, esport i negoci 14.06.2013.
- Tir a la Rahola, l’esport de Sardà al Món a RAC1 20.05.2013.
- Rahola desmunta la periodista de TeleMadrid 07.05.2013.
- Rahola veu Duran amortitzat 06.05.2013.
- Rahola desmunta Camacho 09.04.2013.
- Rahola contraposa la petitesa política de Cañas i Collboni a la grandesa de Junqueras 13.03.2013.
- Rahola diu prou al director de La Razón 11.02.2013.
- Rahola posa Rivera al seu lloc 28.01.2013.
- Rahola destapa la “neurosi” de Llanos de Luna 20.01.2013.