
Duran s’oblida que el millor pacte social contra la pobresa és votar la independència
El líder d’Unió aposta per un pacte social contra la pobresa i reclama "recuperar" les classes mitjanes molt “triturades”
(ACN).- El president del comitè de govern d'UDC, Josep Antoni Duran i Lleida, ha apostat per un pacte social contra la pobresa entre partits polítics i el tercer sector i ha reclamat "recuperar" unes classes mitjanes "molt triturades". En un apunt aquest dissabte a la seva pàgina web, Duran considera que "lluitar contra la pobresa i recuperar les classes mitjanes mitjançant el pacte són reptes morals per a la política". El líder d'Unió també ha avalat les paraules del nou president del Cercle d'Economia, Antón Costas, que veu "imprescindible" un pacte polític per sortir de la crisi. "Cal que la lleugeríssima recuperació es consolidi mitjançant un pacte polític, econòmic i social", ha insistit Duran que, de moment, insisteix en negar-se a acceptar una pregunta clara sobre la independència de Catalunya que reclamen 8 de cada 10 catalans.
Vell discurs per nous temps"Un acord que alhora reequilibrés mitjançant els nous recursos que la recuperació ha de permetre aportar als que més han patit la crisi", ha reflexionat el president del comitè de govern d'UDC, que avisa que els beneficis de les empreses de l'Íbex 35 continuen essent molt grans, "però les classes mitjanes estan matxacades".
Duran s'oblida que cada dia que passa sense una pregunta clara i una data per a la consulta s’incrementa el patiment de la gent
Duran ha recollit el guant llançat pel Congrés del Tercer Sector Social, "de gran vitalitat a Catalunya i integrat per moltíssimes entitats que intenten -darrerament amb recursos insuficients- cobrir les necessitats diverses dels sectors més desfavorits". "En aquest Congrés s'ha fet una proposta d'un pacte social contra la pobresa i amb nosaltres, UDC, ja hi poden comptar". "Em sembla imprescindible que totes les forces polítiques amb representació parlamentària seguin al voltant d'una taula amb els representants del tercer sector i es pactin estratègies i dotació de recursos per afrontar la pobresa", ha avançat el líder d'Unió.