SmartMobility a la ciutat de Barcelona
Apparkb i Xarxa de bus ortogonal, dues noves iniciatives per tal de millorar la mobilitat urbana amb sostenibilitat i garantint les mateixes oportunitats d'accés a tota la ciutat.
El projecte implanta per un costat una xarxa ortogonal basada en uns recorreguts més rectes i directes per tal de facilitar la llegibilitat per part dels usuaris i millorar la freqüència de pas. Les noves línies tenen un interval de pas entre 5 i 8 minuts des de les 7 a les 21h mantenint el nombre d'autobusos en servei, gràcies a la millora d'eficiència assolida amb nous carrils bus i l'aplicació de tecnologia per donar prioritat semafòrica als autobusos. I per un altre l’Apparkb, una aplicació gratuïta per mòbil que permet pagar l'estacionament a les àrees verda i blava de la ciutat. Apparkb permet pagar pel temps exacte que s'ocupa la plaça. Actualment l'app està disponible per iOS i Android.
Ets usuari en rotació de les zones blaves i/o verdes preferents?Ja pots gaudir dels avantatges d’una nova modalitat de pagament mitjançant el teu propi telèfon mòbil que hem preparat pensant en tu, més àgil i còmode, i sense esperes ja que no has d’anar al parquímetre. Pagues pel temps que utilitzes. Actualment l’aplicació ApparkB està disponible per IOS i per Android. Pots descarregar l’aplicació al teu smartphone gratuïtament i previ registre creant un compte d’usuari començar a fer servir ara mateix com si fos el teu propi parquímetre.
Què és la nova xarxa de bus?
La nova xarxa de bus és un projecte per redibuixar la xarxa d'autobusos de Barcelona seguint criteris de facilitat d'ús, eficàcia i gestió eficient dels recursos. Un cop se'n completi la implantació, els ciutadans disposaran d'una xarxa de bus més llegible que reduirà el temps d'espera i de viatge i que millorarà la connectivitat entre els diferents modes de transport, amb la qual cosa s'assolirà alhora un transport públic més atractiu i més sostenible.
Fins ara...
La xarxa d'autobusos de Barcelona fins a l'any 2012 era hereva de la xarxa de tramvies d'un segle enrere. Amb el creixement de la ciutat, les línies es van anar estenent i superposant fins a crear una xarxa poc lògica, amb redundància entre línies i recorreguts que penalitzaven la velocitat i la freqüència de pas. Tampoc no assegurava bé la connexió entre les diferents zones de la ciutat i, finalment, per a l'usuari no habitual, la xarxa d'autobusos era poc entenedora i difícil de llegir en un mapa.
On anem....
Quan estigui totalment implementada, la nova xarxa de bus estarà formada per 28 línies d'altes prestacions, 17 de les quals seran verticals (mar-muntanya), 8 horitzontals (Llobregat-Besòs) i 3 més diagonals. A més, continuarà havent-hi la resta de línies urbanes i interurbanes convencionals, les línies de Bus del Barri i altres línies de proximitat.
De les 28 línies previstes, 5 van entrar en funcionament l'octubre del 2012 i 5 més, es posen en marxa el 18 de novembre del 2013. La resta ho farà progressivament en els pròxims mesos.
Notícies relacionades
- Autosuficiència energètica a Barcelona 18.12.2013.
- La tecnologia al servei dels ciutadans a Barcelona 17.12.2013.
- Il•luminació eficient a Barcelona 10.12.2013.
- Autosuficiència energètica a la ciutat de Barcelona 04.12.2013.
- Barcelona pionera en la identitat digital ciutadana al mòbil, idBCN 27.11.2013.
- Barcelona, l’aposta per una ciutat Smart City 20.11.2013.