Fernández Díaz indocumentat, fa el ridícul al Born
El president del PP a l’Ajuntament de Barcelona ha llogat la sala Moragues del Born Centre Cultural per explicar “Una altra història de Catalunya” i titllar els catalans de xais
A Alberto Fernández Díaz no li agrada com el Centre Cultural del Born presenta als seus visitants la Guerra de Successió, perquè segon ell silencia que els que van morir en la caiguda de Barcelona ho van fer cridant “Viva el Rei d'Espanya". El popular ha insistit en l’adoctrinament i en la història distorsionada que es promou des dels partits independentistes durant la seva conferència, i ha assegurat que "Ens presenten una història que mai va existir i una Catalunya irreal” amb un “descarat exercici d'enginyeria social i d'adoctrinament”, com si els catalans fóssim xais. El dirigent popular ha trobat l’exposició “avorrida i decebedora”, però segons les dades del Baròmetre Semestral de Barcelona, un 33,6% dels barcelonins han visitat #ElBornCC i li han donat una nota de 7,8.
“La tria de l'escenari és de tot menys innocent” diu la VanguardiaÉs ridícul que un polític amb el currículum de Fernández Díaz vulgui donar lliçons d’història, perquè segons consta al seu web “va estudiar als Jesuïtes, que li van inculcar valors com ara el treball i la perseverança. Barcelona li proporcionaria una de les seves grans passions, el futbol i, com no, el RCD Espanyol. Perico declarat, participa activament en tertúlies i altres activitats relacionades. Va cursar estudis universitaris a la UAB i la UB.” És a dir no té ni un títol universitari ni professió coneguda més enllà del PP.
Pitjor que en Marhuenda
La Guerra de Successió explicada per Fernández, és que els que manaven a Catalunya volien "pactar amb el rei Felip per mantenir els seus privilegis, però no tenien prou i van pensar que amb l'aspirant Carlos ho tindrien millor i van apostar malament i perdre. Però van continuar amb els seus privilegis, i qui va resultar realment danyat va ser el poble, el que sempre paga els plats trencats", el mateix que passa ara, ha sentenciat.
"El més trist és que hi venen nens que seran adoctrinats amb un fals aprenentatge".
Segons Fernández Díaz, el que caldria haver fet és "un estudi del drama que suposen les guerres civils, com va ser la del 1714, i que també va ser una guerra mundial d'àmbit europeu, no una guerra de Catalunya contra Espanya".
,