![doble fletxa](/img/icones/fletxa_blava.png)
L’ARA destapa la miopia i mala fe del Govern espanyol
Fa públic el document que Margallo va enviar als ambaixadors per negar la democràcia als catalans i que utilitza un manifest federalista per refermar la indissoluble unitat d’Espanya
El document revela l’estratègia del govern espanyol per fer front al procés sobiranista que es basa en negar la realitat - cantar les excel·lències de l’autogovern, negar l’espoli fiscal i la manca d’inversions a Catalunya, avalar el respecte per la llengua i la cultura catalana, i la voluntat dels catalans de ser espanyols-, insistir en les nefastes conseqüències de la independència i refermar-se en la negativa de que els catalans puguem decidir el nostre futur. També assenyala els greuges i atacs dels sobiranisme a Espanya i subratlla que el procés sobiranista se sustenta en la manipulació, la immoralitat i la insolidaritat, mentre tanca la porta a cap tercera via. El més sorprenent però és que utilitza un manifest a favor del federalisme dels intel·lectuals espanyols per avalar els arguments de l’informe.
La manipulació impregna el document amb poema d’Espriu inclósEn l’informe de Margallo abunden les cites de polítics i intel·lectuals espanyols i catalans, de dretes i d’esquerres i del mateix Margallo, que utilitza per avalar els seus arguments. Els intel·lectuals de referència són Fernando Sabater, Alain Minc, Francesc de Carreras, Arcadi espada i Eugeni Gay. Al costat fosc, el de la manipulació, l’adoctrinament i l’odi a Espanya, apareixen Artur Mas, Felip Puig, Francesc Homs, Ferran Requejo, Oriol Junqueras, Joana Ortega, Ramon Folch, Joan Laporta, Josep Lluís Carod-Rovira, Alfons López Tena, Salvador Cardús, Víctor Alexandre, el programa d’ERC, el simposi Espanya contra Catalunya i la carta dels eurodiputas catalans denunciant les amenaces d’una intervenció militar a Catalunya. També cita Espriu i un paràgraf del discurs de Ramon Trias Fargas del 1978 a favor del pacte constitucional, obviant que més tard publicà un llibre clau sobre l’asfíxia premeditada de l’estat espanyol a Catalunya.
El manifest dels intel·lectuals espanyols a favor del federalisme, un puntal pels arguments del document de Margallo per negar la democràcia
Un dels documents citats reiteradament en l’informe és el manifest dels intel·lectuals espanyols a favor del federalisme que publicà El País el 2 de maig de 2012, i que signaven més de 250 Escriptors, advocats, polítics, cineastes i economistes, per fer front a “l'onada secessionista” i que acusava els independentistes de carregar el malestar per la crisi econòmica sobre “Espanya com a boc expiatori”, l’informe de Margallo destaca alguns signants del document com són Mario Vargas Llosa, Félix Azúa, Pedro Almodóvar, Carmen Machi o Miguel Rios. També recull fragments del manifest sobre la justícia social i la raó democràtica d’intel·lectuals fet l’octubre de 2012 signat, entre altres per Isabel Coixet o Rosa Regás.
La Razón no és un diari de referència per Margallo i el digital Crónica Global sí.
Paco Marhuenda tindrà un disgust quan vegi que en el document de Margallo es citen articles de tots els diaris espanyols i els principals catalans i la Razón no hi apareix. El document cita articles de l’ABC, El Mundo, El País, el diari “barcelonès” La Vanguardia, El Periódico, i també de forma més circumstancial El Punt Avui i l’Ara, mentre que no apareix cap article de Razón. El digital La Voz de Barcelona que es va fusionar amb El debat per crear l’actual Crònica Global dirigit per Alejandro Tercero, també gaudeix de l’atenció i simpaties de Margallo en el vell i nou format.