directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 28 d'octubre de 2020 15:20 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

El PP valencià decideix que no és equiparable “el castellà i l’andalús”!

El PP utilitza el Consell Jurídic Consultiu per concloure que l'Acadèmia Valenciana de la Llengua no s'adiu a l'estatut perquè equipara 'valencià' i 'català'

Comentaris 17  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 5 vots )
carregant Carregant

València .- El Consell Jurídic Consultiu (CJC) valencià controlat pels populars valencians ha dictaminat aquest dimecres que l'Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) no té competències per definir què és el 'valencià', tot i ser competent sobre la normativa, i que la seva definició no s'ajusta a l'estatut, segons que han avançat diversos mitjans valencians a falta de confirmació oficial. El CJC respon així a la sol·licitud de dictamen efectuada per la conselleria de Cultura després de la definició del Diccionari publicat per l'AVL, on s'estableix que la llengua que es parla al País Valencià és equiparable al 'català'. El govern de Fabra ha perpetrat un veritable atac a la decisió dels científics i ha decidit per decisió política que les llengües es divideixen segons les voluntats del PP.
© @acn

Comparteix
   


Etiquetes
La política del PP s’inventa noves llengües, ara la llengua parlada a Mèxic és diferent de la llengua que parlen a Madrid, i diferent de la que parlen a Andalusia

Segons aquestes informacions, el dictamen del CJC conclou que les definicions de l'AVL al Diccionari Normatiu del Valencià (DNV) no s'ajusten a l'Estatut ni a la Llei de creació de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua.  Aquest dictamen, una veritable infàmia contra la llengua catalana segueix la línia d'un dictamen anterior aprovat pel Consell Jurídic Consultiu l'any 2004 i que establia que la denominació de la llengua és la que apareix a l'estatut (que indica que rep el nom de 'valencià') i que l'AVl no pot entrar a definir-la sinó que tan sols és un ens normatiu de la llengua. 

Malgrat el PP, malgrat el seu genocidi contra la llengua, el valencià és la llengua dels catalans

El Diccionari que ha aprovat l'AVL defineix valencià com "llengua romànica parlada a la Comunitat Valenciana, així com a Catalunya, les Illes Balears, el departament francès dels Pirineus Orientals, el Principat d'Andorra, la franja oriental d'Aragó i la ciutat sarda de l'Alguer, llocs on rep el nom de català".


 
 



Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#17
gfsf fletxa kjghjdg
14 de febrer de 2014, 18.37 h

Malgrat el que digui un jutge que probablement no parlar el valenciá habitualment, pot ser mai, el cas es que el valencià continuarà sent la mateixa llengua que es parla a la resta de territoris anomenats comunment com a Països Catalans, abreviatura de Països de Parla Catalana. Molt hauran de variar els valencians la seva llengua per a que això no sigui aixì. Però es que abans de fer-ha haurien de fer que tots els valencianoparlants prenguesin aquesta determinació.Si no el que aconsegu... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#16
13 de febrer de 2014, 22.11 h

http://www.youtube.com/watch?v=SWR47hYM6uM

Ajudem a internacionalitzar videos en anglès sobre Catalunya com aquest. Que tot el món sàpiga qui som i que volem! Ningú defensa una causa que desconeix! INTERNACIONALITZEM la nostra lluita tant com poguem!

FREEDOM FOR CATALONIA


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#15
Isabel fletxa Bcn
13 de febrer de 2014, 11.47 h

No estic d'acord amb atacar als valencians que fan el que poden, és cert que molts s'han abergonyit de parlar la seva llengua i s'han passat al castellà pensant que era de pagés parlar valencià. A sobre tenen Madrid molt aprop i molts madrilenys hi van a les seves platges. Tot aquest odi dels Peperos els hi passarà factura i ja ho veureu. Els hem d'ajudar, encara que son ells que tenen que pendre la seva iniciativa, en cas contrari ens acusaran com ja sabeu de pancatalanistes.
Només cal q... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#14
13 de febrer de 2014, 10.55 h

Sembla mentida ... Tant odi poden tenir els peperos contra tot allò que sigui o faci olor de català o Catalunya? ... D'on ve aquest odi? Qui el genera? Crec que tots sabem la resposta!


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#13
13 de febrer de 2014, 10.49 h

Ploro? ... o em poso a riure com un boig?!!!!!!!!!!!!!!
Crec que estic plorant .... però ha de ser de tant riure!!!
Això és el que jo (i segurament que molts més) hem estat dient moltes vegades. Com li diran al que es parla a Sud-amèrica .... o, sense anar més lluny, el que es parla en algunes comunitats espanyoles, inclosa la de Madrid: ..... o he de dir Madriz?


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
atlasac fletxa Vila-real
13 de febrer de 2014, 10.21 h

SI.... SI.... SI..... Però.....
VOLEU dir que quan arribe aquest moment que esteun dient NO SEREM JA BORREGOS ESPANYOLITZATS COM ELS VALENCIANS?


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
Kani fletxa Girona
13 de febrer de 2014, 09.51 h

#9
Jordi, en Tomppa té una mica de raó. Tots els valencians no en tenen la culpa però molts d'ells si. Aquesta política contra la llengua, ni és nova ni secreta; que es volen carregar el valencià fins que esdevingui residual i desaparegui, ho sap tothom des de fa anys.
I malgrat tot els continuen votant. És trsit per unes minories que no pensen així, però la societat, en general, té el que es mereix.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
13 de febrer de 2014, 08.42 h

La diferència entre la parella castellà-andalús i català-valencià està en que els primers són llenguatges impregnats de feixisme, mentres el català-valencià són llengües de gent civilitzada


Valora aquest comentari:   votar positiu 10   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
Jordi Català fletxa Barcelona - Madrid
13 de febrer de 2014, 08.02 h


#8 Tomppa, la culpa no la tenen els valencians, sinó el PP, un partit declaradament franquista que els espanyols adoren i voten en massa.


Valora aquest comentari:   votar positiu 11   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
Tomppa fletxa Sabadell
13 de febrer de 2014, 07.10 h

Els valencians són patètics ... no vull saber res de res sobre ells ... tampoc de ses illes ... ja ho se que hi ha la gent que lluita una mica però en general són inútils que no serveisen per res ... proves ? Ells tenen opcions i drets a comprar en català i no ho fan ... si a ses illes i país valència comprarien en català, totes català parlants ( ells també ) tindrien més diners i poder i llocs de treballs ... però no ho volen i com això, que foten camp de planeta terra.