Cop de gràcia a les infraestructures de l’època Nadal
Interior obrirà el carril bus-VAO de forma permanent i en els dos sentits de la marxa
Barcelona (ACN).- El Departament d'Interior obrirà el carril bus-VAO de la C-58 de forma permanent, les 24 hores dels 365 dies de l'any, i en el doble sentit de la marxa. El conseller d'Interior, Ramon Espadaler, ha argumentat que l'objectiu és optimitzar "de forma substantiva" una via que es troba "infrautilitzada" i que, tal com ha recordat, va costar 81 MEUR. Ara bé, es mantindran les exigències per als turismes o vehicles mixts adaptats, que han d'anar com a mínim amb dos ocupants, amb l'objectiu de no "pervertir la gènesi" de la infraestructura, que era "l'aposta per una mobilitat sostenible".
81 milions d’euros enterrats per la conselleria dirigida per NadalEl carril bus-VAO es va inaugurar l'octubre de 2012 desprès de tres anys d’obres i des del primer moment no ha complert les expectatives fixades i que van aconsellar invertir més de 80 milions d’euros. Al llarg d’aquests mesos i malgrat augmentar les possibilitats de pas de vehicles, la seva utilització ha quedat lluny de les xifres previstes. El conseller ha apuntat que la implementació del nou funcionament "no hauria d'anar més enllà" de l'estiu.
Obrir el carril a tots els vehicles: "estem lluny de fer això"
Espadaler ha tancat la porta a rebaixar les exigències de l'ocupació dels vehicles que poden utilitzar aquesta infraestructura com es va fer el març de l'any passat. En aquella ocasió, la Generalitat ja va modificar l'horari d'obertura i les condicions d'accés i va permetre que els vehicles amb dos o més ocupants hi circulessin, en lloc del mínim dels tres ocupants que es requerien inicialment. Espadaler, però, ha descartat aquest dijous una nova rebaixa de l'ocupació: "Estem lluny de fer això".
"Obrir sense condicions seria alterar el sentit amb el qual es va dissenyar, es va pensar i es va finançar amb suport de les institucions europees", ha afirmat. El conseller ha considerat que l'obertura permanent del carril és "el límit" i ha apuntat que el finançament europeu no permet obrir el vial d'alta ocupació a tots els vehicles. "Més enllà d'aquí no podem anar", ha reblat.
Una infraestructura que encara es troba lluny de les expectatives inicials
Amb la mesura que han presentat aquest dijous, el titular d'Interior confia "incrementar de forma substantiva" la utilització del carril bus-VAO, si bé ha preferit no marcar ara com ara un nombre concret de vehicles diaris al qual arribar: "Tampoc volem posar xifres". Espadaler ha recordat que el vial es va crear amb una expectativa de 7.000 vehicles diaris i que, en els primers mesos d'obertura, en van ser poc més de 2.000 els que hi van circular.
Després de rebaixar el mínim d'ocupants a dos, el nombre de vehicles diaris s'ha ampliat fins als 4.300 que actualment s'hi registren. Davant l'efecte d'aquestes modificacions i amb la nova mesura, Espadaler s'ha mostrat convençut que es pot "anar molt més enllà" en la utilització del carril.
El carril bus-VAO (vehicles d'alta ocupació) és una infraestructura que connecta Ripollet (Vallès Occidental) amb l'avinguda Meridiana de Barcelona i que va néixer per fomentar una mobilitat més sostenible i reduir les congestions de l'autopista del Vallès. Es tracta d'un viaducte elevat que es va posar en servei l'octubre del 2012.
Notícies relacionades
- Nadal passa comptes amb Puigcercós i Vendrell 15.02.2014.