
A Madrid ja es parla de requisar-nos les urnes
Ho ha reclamat el president de les Corts d’Aragó, José Ángel Biel, en un esmorzar empresarial presentat per Sáenz de Santamaría, que ha fet campana al Congrés per assistir-hi
El president de les Corts d'Aragó en un esmorzar a Madrid organitzat per l'Associació d'Empresaris Aragonesos a l'Exterior (Aragonex), ha recalcat que la consulta sobiranista a Catalunya "no es pot celebrar" perquè és " il·legal" i que la solució passa per tenir paciència i aplicar al llei, i i "si treuen les urnes al carrer caldrà requisar-les ", que s’ha queixat que es debati sobre aquest tema com si s'estigués tractant "amb un altre Estat", en comptes de amb una regió d'Espanya, i ha considerat " injust " que acatxem el cap i diguem sí “bwana” quan Catalunya es queixa que "no en té prou ". " Ni Aragó ni cap comunitat autònoma acceptaran que Catalunya tingui uns privilegis", i per tant, Catalunya no tindrà més remei que “suportar la igualtat entre territoris", ha recalcat.
“És una ximpleria posar una faixa al que neix panxut”, diu Biel en referència als catalansL’acte ha estat presentat per la vicepresidenta del govern espanyol, Soraya Sáenz de Santamaría, que ha fet campana al Congrés per assistir a la presentació de l’acte en un hotel de Madrid. Biel també ha assegurat que la reforma de la constitució que proposa el PSOE per bastir un "federalisme asimètric " suposa "seguir reconeixent privilegis als territoris que sempre els han tingut" per intentar resoldre conflictes que, ell considera, són " irresolubles ". "El que nace barrigón, tontería que lo fajen, ha conclòs Biel.
EFE i Europa press s’han fet ressò de les declaracions de Biel que és també líder del partit aragonès PAR, partit que governa amb el PP a l’Aragó i que nega la unitat lingüística del català.