
L’ANC, l’enemic públic de la unitat d’Espanya
Gir en el relat de la caverna contra el procés sobiranista, si fins ara el principal enemic de la unitat d’Espanya era el president Mas, ara l’enemic a abatre és l’ANC
La caverna acusa l’ANC de gestar un cop d’Estat a la catalana i de tenir en els lloc de comandament activistes de les causes identitàries més extremes, vinculats a ERC i a les CUP. Fins ara els atacs contra l’ANC no disposaven d’un cos argumental estructurat, i els tertulians i opinadors mataven mosques a canonades, avui però ja disposen d’un relat que sembla elaborat pel CNI amb la col·laboració de Ciudadanos. El compendi de greuges contra l’ANC ha vist la llun a Libertad Digital aquest passat diumenge i assenyala l’ANC com a un “front nacionalista insurreccional” que compta amb el vist i plau de Mas i CDC, que es finança a través de diners públics i del Barça, i que controlen “al seu gust” les agendes dels mitjans de comunicació catalans.
El relat pren cos amb a base de grans mentides i mitges veritatsSegons el seu relat, el president Mas està a mercè de les decisions estratègiques de l’ANC, que és el “nou exèrcit desarmat que vol assaltar Catalunya”. I això inclou “el disseny d’un cop d’Estat per assumir el control de Catalunya desprès d’una DUI o la supeditació dels Mossos d'Esquadra al procés separatista”. Segons aquest relat Mas no només no controla els actes de l’Assemblea sinó que posa a la seva disposició els mitjans de comunicació públics i la Generalitat i dota l’ANC de subvencions per vies diverses.
Forcadell, una de les grans ideòlogues de “la imposició lingüística” a les escoles i a l’administració
El currículum de Forcadell no podria ser més inquietant per l’unionisme, que l’assenyala com a ideòloga de la immersió lingüística i la relaciona amb la “creació d’imposicions i estrictes normes lingüístiques a les escoles i a l’administració. Haver estat exregidora d’ERC a Sabadell, fundadora de "Plataforma per la Llengua" i vocal d’ Òmnium Cultural, són credencials que també els preocupa.
La ponència “política” de l’ANC ha disparat les alarmes
El full de ruta que l’ANC ha d’aprovar el proper 5 d’abril ha estat un dels detonants de les alarmes, la proposta de controlar les grans infraestructures í la constitució de “comitès” de barri, són vistos com a la gestació d’un cop d’estat.
ERC i les CUP, en els llocs de comandament
Un altre aspecte que es vol utilitzar en contra l’ANC és que segons el nou relat unionista, la direcció de l’ANC està formada per militants d’ERC i les CUP, formació aquesta última amb forts llaços amb “diverses sigles proetarres”, i amb un portaveu David Fernàndez, que fa d’ambaixador d’Ortegi a Catalunya. Dins l’ANC però també hi ha membres de CiU i d’altres partits sobiranistes, inclòs el PSC. També destaca que l’entitat compta amb un condemnat per assassinat vinculat a Òmnium i a Reagrupament.