directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 29 de març de 2024 02:31 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

L'Aeroport fantasma de Castelló, tres anys de vergonya

Des que l'expresident de la Diputació de Castelló, Carlos Fabra, va inaugurar-lo el 2011, cap avio comercial hi ha aterrat encara

Comentaris 10  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 4 vots )
carregant Carregant

(ACN).- L'Aeroport de Castelló complirà aquest dimarts tres anys des que l'expresident valencià, Francisco Camps, i l'expresident de la Diputació de Castelló, Carlos Fabra, inauguressin una infraestructura que encara no acollit cap vol comercial. La polèmica ha acompanyat des de l'inici l'aeroport, inaugurat el dia que finalitzava el termini d'inauguracions prèvies a les eleccions municipals i autonòmiques de 2011. La Generalitat Valenciana ha adjudicat recentment la gestió de l'aeroport i confia que enguany aterri el primer avió. L'empresa SNC-Lavalim Aéroports s'encarregarà de l'obertura i oferta comercial de vols. L'aeroport treballarà per captar turistes de mercats emergents que cerquin sol i platja.

Comparteix
   

El contracte encallat
La signatura del contracte de gestió i explotació entre l'adjudicatària i el govern valencià, que s'hauria d'haver produït aquesta passada setmana, es troba paralitzat a causa d'un recurs de l'altra empresa que hi va concórrer al concurs, Gesnaer. Aquesta situació endarrerirà el procés de posada en funcionament d'un aeroport que quan es va inaugurar es va anunciar que en mes i mig podria estar acollint els primers vols.

Un negoci poc clar per a les arques públiques

L'acord preveu que la Generalitat Valenciana aportarà un total de 24,5 MEUR en 20 anys i rebrà de l'empresa adjudicatària 1'2 milions d'euros en el moment en què l'aeroport rebi 1,2 milions anuals, i un euro addicional per cada nou passatger que superi la xifra. El model de gestió serà flexible-indirecte, adequant la infraestructura al nombre de vols que es vagin rebent.

Un aeroport rodejat de macro projectes turístics fallits

L'aeroport s'ubica al municipi de Vilanova d'Alcolea (Plana Alta) a uns 40 quilòmetres al nord de la capital de la demarcació i a una distància semblant de nuclis turístics de platja com Benicàssim, Orpesa i Peníscola. Es troba situat en una zona que s'ha projectat cap al turisme les darreres dècades amb projectes com Marina d'Or o l'impuls dels camps de golf en municipis de la contornada. L'oposició ha criticat durament el projecte pels sobrecostos i la proximitat a aeroports com el de València o Reus.

El caprici de Fabra

Des de l'inici els grups de l'oposició han vinculat a una decisió personal de l'expresident de la Diputació de Castelló, Carlos Fabra, la construcció de la infraestructura. Fabra va finalitzar la seva darrera legislatura inaugurant aquest projecte el dia que acabava el termini legal per a fer inauguracions abans de les eleccions autonòmiques i municipals de 2011. Carlos Fabra va presidir la societat pública Aerocas fins que va haver de deixar el càrrec a causa de l'obertura de judici oral acusat de diversos delictes fiscals pels quals ha estat condemnat a presó.
Pífies en la construcció

La polèmica també ha acompanyat la construcció de la infraestructura. Aena va obligar a refer el febrer de 2012 la plataforma de gir dels avions per un error en la construcció. La capçalera de gir havia estat construïda seguint unes previsions per acollir avions de menys envergadura que els models més comuns i es va haver de refer per qüestions de seguretat.

Una estàtua  de 300.000 euros per a major glòria de Fabra

Una altra de les polèmiques va arribar quan es va conèixer que l'artista Juan Ripollés construiria una estàtua de 24 metres d'alçada inspirada en Carlos Fabra i que es troba ubicada en una de les rotondes d'accés a l'aeroport per un import de 300.000 euros amb càrrec a l'empresa de societat pública Aerocas.

Dades de l'aeroport

Amb un pressupost de vora 150 milions, l'aeroport és fins propietat de la societat pública Aerocas, participada majoritàriament pel govern valencià. Les previsions ofertes durant la seva inauguració eren que l'aeroport rebés inicialment 600.000 passatgers l'any fins a arribar al milió en 2019. Segons les dades d' Aerocas, l'aeroport de Castelló disposa d'una pista de 2.700 metres de longitud i 45 metres d'amplada. Quan estigui a ple funcionament, indica Aerocas, la pista es podria allargar fins als 4.000 metres, i podria acollir vols intercontinentals o hangars per al manteniment de les flotes.

En la seua darrera fase, l'aeròdrom tindrà una plataforma d'estacionament d'aeronaus de 55.000 metres quadrats, una terminal de passatgers de dues plantes, aparcament per a particulars, taxis i autocars, terminal de càrrega, edifici per serveis d'extinció d'incendis, central elèctrica i abastiment de combustible per als avions.
 
 

 





COMENTARIS fletxa taronja

item
#10
Jaume fletxa Bsrcelona
25 de març de 2014, 12.29 h

‘MARCA ESPAÑA’: L'EXPOLI DE MAI ACABAR, 'LA HISTORIA INTERMINABLE', 'EL DIA DE LA MARMOTA'.

- El deute monstruós de l’Estat que s’acosta a 1 BILIÓ D’EUROS!!!!!! Viva España!!!
- la gran corrupció (Gürtel, Bárcenas, Urdangarin, Matas, EREs andalussos, Fabra, Blasco, Camps, PP, UGT, CCOO, etc,...) a España
- la gran malversació de fons a España (id de id),
- les infinites corrupteles polítiques a España,
- el malfuncionament del Tribunal Constitucional,
- idem de la ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
Jaume fletxa Bsrcelona
25 de març de 2014, 12.27 h

‘MARCA ESPAÑA’: L'EXPOLI DE MAI ACABAR, 'LA HISTORIA INTERMINABLE', 'EL DIA DE LA MARMOTA'.

- El deute monstruós de l’Estat que s’acosta a 1 BILIÓ D’EUROS!!!!!! Viva España!!!
- la gran corrupció (Gürtel, Bárcenas, Urdangarin, Matas, EREs andalussos, Fabra, Blasco, Camps, PP, UGT, CCOO, etc,...) a España
- la gran malversació de fons a España (id de id),
- les infinites corrupteles polítiques a España,
- el malfuncionament del Tribunal Constitucional,
- idem de la ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
25 de març de 2014, 09.29 h

#5 soez diu aquest mitja merda? què vol dir? PPSOEZ?


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
Synera fletxa Barcelona
24 de març de 2014, 22.38 h

DUI. DUI. DUI. DUI. DUI. DUI

FETS:

I) Dictamen de la Cort Internacional de Justícia de 22 de juliol de 2010:

- Declarem que no hi ha cap norma en el dret internacional que prohibeixi o estigui en contra de les declaracions unilaterals d’independència

- Declarem que quan hi ha una contradicció entre la legalitat constitucional d’un estat i la voluntat democràtica d’un poble part d’aquest estat, preval sempre la voluntat democràtica d’aquest poble

- Declarem que en una societ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
24 de març de 2014, 19.58 h

#5

ES QUE NO SOMOS ZOOFILICOS COMO TU

esPANOLI FOLLACABRAS


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
24 de març de 2014, 19.46 h

#4

A ti que empleas ese lenguaje soez e insultas ni deberia contestarte.
Pero solo para poner en evidencia que MIENTES te dire que solo Air Nostrum tienen vuelos regulares a palma mientars Thomas Cook solo unos meses en invierno. Y ESTO SOLO ESTA TEMPORADA.

Ademas, para que una cosa como tu lo entienda, YO NO HE COMPARADO AMBOS, ya que estan en diferentes lugares, diferentes tamaños, diferentes dueños, diferente coste,financiacion, etc. etc.

lo que tienen en comun es que AMBOS han sido f... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 9
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
24 de març de 2014, 18.21 h

#1
#3 què cony compares tu, animal? l'aeroport de Lleida té vuit destinacions operatives, el de Castelló cap, ni una, zero


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
24 de març de 2014, 17.22 h

#2

Los dos son pagados por los españoles pero de Lerida que fue una cagada de la generalitat catalana NUNCA se habla solo del de Castellon.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 10
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
24 de març de 2014, 16.15 h

#1

Y el de Castello qui el paga els extraterrestres o els esPANOLIS ?


Valora aquest comentari:   votar positiu 10   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
24 de març de 2014, 15.31 h

¿Y el de Lérida que AUN lo estamos pagando los catalanes?


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 13
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
S’avalua bé? Qui sap avaluar?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.