UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.111' ) WHERE id_article = 3410 Frankfurt: La Fundació puntCAT parlarà sobre aquest domini en una xerrada a la Fira ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 20:10 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Cultura doble fletxa

Frankfurt: La Fundació puntCAT parlarà sobre aquest domini en una xerrada a la Fira

L'Internet català, també a Alemanya

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

La Fundació puntCAT parlarà sobre 'l'únic domini lingüístic del món' dins el marc de la Fira de Frankfurt amb la xerrada 'El català, llengua global', que tindrà lloc dimecres vinent, segons ha anunciat l'entitat en un comunicat. Hi intervindran el director general de la Fundació, Jordi Iparraguirre, que tractarà de 'la importància del domini .cat per difondre la cultura i la llengua d'una nació sense estat tant a Internet com en el món tangible', segons avança l'entitat, així com també el president de l'Institut Ramon Llull, Josep Bargalló, el secretari general de Política Lingüística, Bernat Joan, i el president del FC Barcelona, Joan Laporta.
miquel barceló ballarina frankfurt llull
El logotip, obra del pintor Miquel Barceló

Comparteix
   

D'altra banda, la Fundació puntCat ha llançat 'Mots amb cara i ulls', un estalvi de pantalla d'escriptors en llengua catalana. Amb motiu de la Fira de Frankfurt, el .cat 'ofereix gratuïtament un original estalvi de pantalla per tal d'apropar la nostra literatura contemporània a tothom', apunta l'entitat, que avança que 'la peculiaritat del seu moviment permet que l'estalvi generi al vol fisonomies imaginàries tot barrejant rostres i paraules de diferents escriptors'. Es tracta d'un 'divertit' protector de pantalla que juga amb les cares i les lletres d'alguns escriptors i que a més, 'gràcies a la desinteressada col·laboració d'algunes editorials', premia els usuaris amb llibres signats pels mateixos autors, afegeix la Fundació, que ofereix informació detallada del projecte i la seva descàrrega gratuïta al web http://domini.cat/frankfurt/.

La Fundació també recorda que en l'edició d'enguany de la Fira de Frankfurt 'nombroses editorials hi seran presents amb el domini d'Internet .cat, l'únic domini del món dedicat a una cultura i una llengua'. És per això que l'entitat ha creat un directori amb unes quaranta editorials que avui fan servir el domini .cat. Aquest llistat 'facilita a l'internauta l'accés directe a les planes webs que cada editorial ha preparat amb la informació relativa a la seua participació a la Fira', concreta la Fundació, que especifica que el directori d'editorials .cat es pot trobar a http://domini.cat/frankfurt/.

'A banda de la presència del domini .cat en nombroses URL d'editorials, targes de visita, banderoles publicitàries, etc. la Fundació puntCAT parlarà sobre l'únic domini lingüístic del món dins el marc de la Fira de Frankfurt', avancen. Aquesta xerrada, 'El català, llengua global', tindrà lloc a l'Auditori principal de la Fira dimecres vinent, 10 d'octubre, a les quatre de la tarda. El contingut d'aquesta taula rodona es podrà consultar més endavant en vídeo a http://domini.cat/frankfurt/.

La Fundació puntCAT és una fundació privada sense ànim de lucre ni filiació política. Va ser fundada el 28 de desembre del 2005 i és l'hereva de la desapareguda Associació puntCAT. Té com a objectius administrar el domini .cat, així com 'ajudar a desenvolupar la Societat de la Informació catalanoparlant', explica. El .cat és un domini de caire genèric, com el .org o el .com, però igual que el .aero, .museum o .edu, compta amb la particularitat d'adreçar-se a un comunitat específica, que és la catalanoparlant. 'És un domini obert a tothom qui vulgui expressar-se en català a Internet, independentment d'on visqui o què faci, fet que permet acollir des de multinacionals fins a particulars', especifica la Fundació, que afegeix que 'l'única condició d'ús és que el català siga present al web'.





COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.