Vinculen el rescat de les autopistes fallides al cas Bárcenas
Ecologistes en Acció denuncia que moltes de les empreses constructores de les autopistes fallides que Pastor vol rescatar haurien fet suposats pagaments al PP abans de la seva licitació.
L’entitat ecologista denuncia que molts dels dirigents de les empreses constructores i dels responsables polítics que van aprovar les autopistes fallides projectades en època del ministre del PP, Francisco Álvarez-Cascos, i que ara el govern espanyol vol rescatar, figuren en els apunts de l'extresorer del Partit Popular, Luís Bárcenas. L’entitat es demana “com és possible que planegessin tantes obres, tan cares i d'una manera tan aliena a l'interès general?”, i insisteixen en que la resposta està en els anomenats "papers de Bárcenas ", que suposadament recullen pagaments al PP de moltes de les empreses constructores d'aquestes obres en moments molt propers a la seva licitació.
“D'aquells papers, aquests rescats”Segons l’entitat que va presentar una querella el febrer de 2013, els presumptes interessos il·lícits són els que podrien explicar el que no s'entén des de la racionalitat de la planificació del transport, i assegura que, malauradament, molts dels contractes de les autopistes són previs al 2003 i els possibles delictes ja han prescrit.
Licitacions i suposats pagaments al PP que recull la querella
“OHL SACYR AZVI , Foment construcció i contractes i SANDO són dues de les empreses que van guanyar el concurs de la radial Madrid Toledo el 2004, l'única autopista que no ha prescrit. L'obra es va adjudicar el 13 febrer de 2004 en Consell de Ministres. Aquest mateix dia en els papers de Bárcenas, figura un pagament de Manuel Contreras, president de AZVI , de 120.000 euros. Dos dies després de la concessió administrativa per a la construcció d'aquesta autopista, juntament amb una autovia lliure de peatge, l'A -40 de Castella- La Manxa , es registra en la comptabilitat de Bárcenas un pagament a càrrec del president de SANDO, José Luis Sánchez Domínguez” .
"Amb data 22 de Gener de 2004 el Ministeri de Foment va adjudicar el contracte per a la construcció, entre altres, de les obres de l'Autopista de peatge Madrid-Toledo, obra adjudicada pel Consell de Ministres el 13 de febrer de 2004, un mes abans de la celebració de les Eleccions Generals del 14 de març de 2004. El mateix dia de la decisió de l'adjudicació, el 22 de gener, el querellat Bárcenas va anotar en la seva comptabilitat manuscrita un pagament de Manuel Contreras per valor de 120.000 euros "
Ecologistes en Acció també apunta que el president de SANDO hauria abonat 570.000 euros a la trama del PP.