
Bosch: "Els grans partits espanyols pretenen interrompre la rotació de la Terra quan saben que seguirà movent-se"
El portaveu republicà garanteix que la "partida" no es decidirà a les Corts espanyoles sinó a les urnes catalanes
Madrid (ACN).- El portaveu d'ERC al Congrés dels Diputats, Alfred Bosch, té molt clar que el 'no' del Congrés a la consulta no significarà el final del procés. "Em sap greu si algú creu que succeirà això", ha explicat a l'inici de la seva intervenció. Bosch ha acusat directament els dos grans partits espanyols de "negar el dret de vot" dels catalans i els ha advertit que, facin el que facin, no podran aturar a la majoria del poble català. "Els grans partits espanyols pretenen interrompre la rotació de la Terra quan saben que a pesar de tot seguirà movent-se", ha exclamat. Bosch ha garantit que la "partida" no es decidirà pas en una votació al Congrés sinó a les urnes catalanes el proper 9 de novembre.
"No poden decretar el final de la Història. Ni que el vent deixi de bufar, les marees s'interrompin i els planetes segueixin girant", ha indicat Bosch en referència al govern espanyol. El portaveu d'ERC ha assegurat que el procés català no conclourà amb una votació al Congrés o amb una decisió de l'executiu estatal, sinó que es resoldrà "a les urnes", perquè la majoria del poble català així ho ha decidit.La proposta que s'ha debatut aquest dimarts simbolitza, segons Bosch, la voluntat d'acord de les forces polítiques catalanes i el "gran respecte" per tots els ciutadans als que representen les Corts espanyoles. Tot i això, el Parlament no ha iniciat aquesta via per negociar sobre si es fa o no es fa la consulta, sinó per pactar les condicions perquè sigui una realitat.
El portaveu republicà també ha comentat les proclames d'amor per Catalunya que ha fet aquest dimarts Mariano Rajoy. Un "amor" mal entès segons el diputat d'ERC: "l'amor de veres és el que respecta, el que es basa en la llibertat, en la igualtat, el que no prohibeix ni censura i no l'amor que nega la voluntat de l'altre".
Per acabar, Bosch ha volgut apel·lar directament als ciutadans espanyols, als qui ha demanat que no donin suport al "despropòsit" que està disposat a cometre el govern estatal. La negació del dret de vot dels catalans "perjudicarà la mateixa democràcia espanyola" i servirà com a precedent, segons el portaveu republicà, per negar el dret a decidir al conjunt de ciutadans espanyols sobre altres qüestions. L'argument de la legalitat podria servir, per exemple, per negar la capacitat dels ciutadans de decidir entre Monarquia i República, ha explicat.
El discurs de Bosch, majoritàriament en castellà en compliment del reglament del Congrés, ha tingut moments en català i també en anglès. El portaveu d'ERC a Madrid ha decidit aprofitar l'ocasió per llençar missatges a la comunitat internacional. "We want to vote", ha insistit, abans de tancar el discurs -ara en català- en una nítida referència a la Guerra de les Galàxies: "El 9 de novembre anirem a votar. Que la força ens acompanyi".
Notícies relacionades
- El PNB acusa Rajoy "d'absoluta falta de voluntat política" amb Catalunya i l'insta a convocar la consulta a tot l'Estat 08.04.2014.
- La CUP dóna per ''morta la transició'' després del debat del Congrés dels Diputats #3democratesaMadrid 08.04.2014.
- Coscubiela acusa Rajoy de "manipular" el debat confonent dret a decidir amb independència #3democratesaMadrid 08.04.2014.
- Rubalcaba: "Estem en contra del dret a l'autodeterminació” #8AEspanyadiuNo 08.04.2014.
- Turull: “Catalunya ha iniciat un camí sense retorn per decidir el seu futur” #3democratesaMadrid 08.04.2014.