UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.104' ) WHERE id_article = 3459 Montilla considera que la crema de fotografies dels reis no s'hauria de perseguir amb el Codi Penal ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 07:04 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Montilla considera que la crema de fotografies dels reis no s'hauria de perseguir amb el Codi Penal

Creu que Frankfurt és "una inversió de país" amb beneficis per tothom

Comentaris 2  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El president de la Generalitat, José Montilla, ha dit que considera que la crema de fotografies dels reis no s'hauria de perseguir amb el Codi Penal. Montilla ha fet aquestes declaracions a Frankfurt en el marc de la Fira del Llibre. Preguntat sobre les actuacions judicials referents a la crema de fotografies dels reis, el president ha manifestat que la Justícia ha de fer complir les lleis, però també ha considerat, a títol personal, que 'segurament, respecte a determinats temes, algunes lleis estan una mica sobrepassades'. Respecte a la Fira de Frankfurt, Montilla creu que és "una inversió de país" i que, per tant, tindrà beneficis per a tots els sectors. També ha qualificat la polèmica dels escriptors castellans com a "artificiosa".
montilla frankfurt
Comparteix
   

El cap del Govern considera que actituds com la crema de banderes, que ha condemnat en anteriors ocasions, 'segurament no haurien de ser objecte de persecució amb el codi penal', i ha manifestat que 'si no fossin perseguibles no serien notícia i s'haurien comès menys actes d'aquest tipus, que moltes vegades es fan per afany de notorietat, per sortir als mitjans de comunicació'.

Frankfurt és "una inversió de país" que tindrà beneficis per a tots els sectors

José Montilla, creu que la presència de Catalunya com a cultura convidada en la Fira del Llibre de Frankfurt és 'una inversió de país' que generarà beneficis econòmics i d'imatge per a diversos sectors, i no només per al literari i cultural. Montilla ha reiterat que es tracta d'una 'oportunitat única per projectar el nostre país' i ha tret importància a les declaracions del director de la fira, Juergen Boos, que va assegurar aquest dimarts que 'li hagués agradat' tenir com a convidats escriptors catalans que escriuen en castellà. Segons el president, en les paraules de Boos 'no es dedueix cap crítica', i ha advertit que aquesta polèmica és 'artificiosa' perquè no l'han generat 'els protagonistes' de la fira, és a dir, els mateixos escriptors i editors.

Montilla confia que els 'èxits' de la presència catalana a la Fira 'no seran exclusivament literaris', tot i que, segons ha dit, en els últims mesos ja s'han multiplicat per quatre les traduccions catalanes a l'alemany. El president de la Generalitat ha destacat que la Fira 'donarà a conèixer Catalunya en altres àmbits, com el turisme: és una inversió de país que generarà rèdits més enllà de l'àmbit literari i cultural'.

Montilla ha tornat a desmarcar-se de la polèmica per l'absència a la Fira d'autors catalans que escriuen en castellà. Una polèmica que, segons el president, 'és una mica artificiosa perquè no l'han generat els protagonistes de la Fira, que són els escriptors i editors'. El director del certamen, Juergen Boos, va declarar ahir a la roda de premsa inaugural de la fira que 'li hagués agradat' tenir com a convidats escriptors catalans que escriuen en castellà. Montilla considera, però, que en aquesta intervenció 'no es dedueix cap crítica' i ha destacat que la presència del ministre alemany de Finances a la gala inaugural catalana d'ahir a la nit demostra 'el reconeixement de la nostra singularitat'.



COMENTARIS fletxa taronja

item
#2
Jordi fletxa Sta. Crisitna d'Aro
11 d'octubre de 2007, 17.12 h

Saps JM, que és una observació molt assenyada, la que has fet ??. Ves per on jo que he llegit l'article, abans de veure el teu comentari, i no hi havia caigut en això.
Molt bé. Felicitats pel teu raonament.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
JM fletxa Sant Boi
11 d'octubre de 2007, 09.27 h

Si el que diu el titular és correcte no és una notícia tant bona com pot fer creure una lectura superficial, m'explicaré, una cosa és dir:

"La crema de fotografies dels reis no s'hauria de perseguir."

i una cosa força diferent és dir:

"La crema de fotografies dels reis no s'hauria de perseguir amb el Codi Penal."

crec que els lectors de directe.cat tenen prou nivell com per no necessitar explicacions complementàries.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.