UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.104' ) WHERE id_article = 3468 La direcció d'ERC negocia amb Bertran "transaccionar" les seves esmenes més suaus en la ponència de la Conferència Nacional ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 07:04 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

La direcció d'ERC negocia amb Bertran "transaccionar" les seves esmenes més suaus en la ponència de la Conferència Nacional

EI mantindrà vives les esmenes més radicals

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 1 vot )
carregant Carregant

El portaveu parlamentari d'ERC i redactor de la ponència oficial de la Conferència Nacional del partit, Joan Ridao, ha ofert al líder del corrent intern Esquerra Independentista (EI), Uriel Bertran, transaccionar dues de les seves nou esmenes que ha fet al text de la direcció. Ridao s'ha reunit amb Bertran, i altres membres d'EI, en un primer contacte per mirar d'arribar a alguns acords abans de la celebració de la Conferència. Les esmenes que poden ser transaccionades, és a dir, redactades amb consens per les dues parts, no toquen alguns dels punts forts de les esmenes d'EI, com ara una renegociació del pacte d'Entesa amb PSC i ICV-EUiA.
uriel bertran esquerra independentista ei
Comparteix
   

En aquesta primera reunió s'ha decidit buscar una transacció per a les esmenes cinc i vuit, mentre que la resta d'esmenes es mantindrien vives per a la Conferència Nacional. Així, es buscaran propostes de consens amb la idea de la direcció de crear espais de sobirania, d'una banda, i en la definició de la república catalana.

Un dels punts en els que sembla que les posicions estan més allunyades és en la llei de referèndums. Si no hi ha un canvi de posicionament per part de la direcció, EI mantindrà la seva esmena, que reclama que l'aprovació d'aquesta llei es condicioni al proper acord per formar un govern a Catalunya.

Bertran ha dit haver aconseguit el compromís que en la propera reunió de l'executiva del partit es tractarà la petició del professor de dret constitucional Héctor López Bofill d'entrar com a militant al partit. Aquesta és una qüestió que en aquests moments ha quedat bloquejada. Cal tenir en compte que per poder participar a la Conferència Nacional tal tenir la condició de militant.

Aquesta és la primera reunió que Ridao manté amb Bertran i s'han emplaçat a noves trobades. També hi era presenta la portaveu del corrent, l'exdiputada Pilar Dellunde. El dirigent d'ERC ja s'ha trobat amb anterioritat amb representants de l'altre corrent crític, Reagrupament.cat, que ha presentat una esmena a la totalitat a la ponència oficial.



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.