directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 29 de març de 2024 00:58 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Abertis aconsegueix amb l’AP-7 la meitat del seu benefici mundial

Dels 617 milions d’euros de beneficis declarats per l’empresa, 352 milions provenen de la gestió de les autopistes AP-7 i AP-2 a Catalunya

Comentaris 13  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 6 vots )
carregant Carregant

Segons l’anàlisi fet pel diari Expansión la major part de beneficis d’Abertis provenen, com fa anys, de l’activitat de cobrament dels peatges a Catalunya, això passa malgrat que any rere  any l’empresa expandeix el seu negoci fora de l’estat espanyol. Les dades són preocupants, però a la vegada donen dades clau per la futura gestió de les autopistes a Catalunya. Mentre que els peatges fora de Catalunya li són molt menys rendibles, els peatges a Catalunya són una font inesgotable per obtenir beneficis, prova evident que els peatges a Catalunya han estat amortitzats des de fa anys. Les dades explicades pel diari Expansión confirmen el que des de fa mesos hem anat explicant des del directe!cat en el dossier sobre els peatges.


Captura pantalla resultats Abertis on diu la xifra del conveni amb Maleni
Captura pantalla resultats Abertis on diu la xifra del conveni amb Maleni


Captura pantalla resultats abertis on diu la xifra del conveni delconseller Nadal autopista Maresme
Captura pantalla resultats abertis on diu la xifra del conveni delconseller Nadal autopista Maresme

Comparteix
   


Etiquetes
La clau d’aquests resultats tant extraordinaris a les autopistes catalanes els podem trobar en el famós conveni entre Abertis i el Ministeri de Foment presidit per Magdalena Álvarez

Segons consta a les dades auditades d’Abertis fins a l’any 2013 (foto adjunta) el deute de l’estat amb la companyia de peatges en virtut del conveni signat ascendeix a la xifra desorbitant acumulada de 1372 milions d’euros, un creixement exponencial que el darrer any els ha reportat quasi 300 milions.

Cal recordar que el conveni resta viu fins al final de la concessió a l’any 2021, segons dades del mateix ministeri, el muntant total pot ascendir a una xifra entre 2.500 i 3000 milions d’euros. Tot per un conveni que garanteix a Abertis cobrar pel descens de cotxes, que hem explicat moltes vegades. A l’estat li sortiria més a compte subvencionar els peatges per tal d’augmentar el trànsit a les autopistes, si l’augment complís les expectatives signades, el ministeri s’estalviaria molts milions.

El Conseller Nadal va imitar  la seva col·lega espanyola i va signar un conveni semblant al final del seu mandat.

A finals de 2013, la conselleria de Santi Vila deu més de 72 milions d’euros a Abertis. El descens de cotxes per l’autopista del Maresme li costa un ull de la cara al govern del president Mas i als catalans, per culpa d’un conveni mimètic que va signar Magdalena Álvarez i que Joaquim Nadal, aleshores conseller, va voler imitar. En quatre anys d’entrada en vigor suposa més de 72 milions d’euros (foto adjunta) amb un creixement exponencial, el darrer any, que  ha suposat més de 20 milions d’euros. Fent una previsió prudent del cost, el conveni pot acabar triplicant els 96 milions d’euros en inversions que faria Abertis.



COMENTARIS fletxa taronja

item
#13
7 de maig de 2014, 13.33 h


#12 El nom del seu pare segur que el sé de sobres, no tothom ignora com tu qui era el seu pare. Per a mi no és tan greu que ignoris qui era el teu pare com que ignoris la brutal diferència entre Nefertiti (la bella ha arribat) amb Nefertari (la més bella de totes). Comprenc que no tinguis ni puta idea de llengua ni d'història egipcia, però al menys no et vulguis fer el xulo, desgraciat


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
7 de maig de 2014, 11.00 h

#11 Tu, sin consultar la Wikipedia ni sabrias el nombre de tu padre.








De Gispert admet que té una «relació especial» amb Cañas

La presidenta del Parlament reconeix la "simpatia" del ja exdiputat

http://www.naciodigital.cat/noticia/68188/gispert/admet/relacio/especial/amb/canas


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
7 de maig de 2014, 10.44 h

#10 Creus que t'enten, aquest analfabet que ahir confonia la Nefertari amb la Nefertiti ?


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
Ramses II fletxa Egipte
6 de maig de 2014, 19.43 h

#9 la pobreta granota sidosa


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
6 de maig de 2014, 18.54 h

#8

Yo tambien te aprecio mucho, mummy.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
Ramses II fletxa Egipte
6 de maig de 2014, 18.08 h

#7 pobreta rata sifilitica


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
6 de maig de 2014, 12.06 h

L'home que va cremar la bandera espanyola demana perdó

Josep Calçada ha afirmat que "he fet mal al procés. Em sento molt malament amb mi, jo no sóc una persona així". A més, ha afegit que ja a casa "me’n vaig adonar que allò era una bogeria". En l'entrevista, es declara independentista, i diu que es va sentir empès a fer-ho per la crispació que arriba de Madrid i des dels diaris de la "caverna".

http://www.naciodigital.cat/latorredelpalau/noticia/32456/home/cremar/bandera/espanyola... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 10
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
En Capablanca fletxa Serra de l´Obac
6 de maig de 2014, 11.44 h

Se non è vero, è ben trovato, doncs els guanys econòmics que hi fa Avertis, són nets de pols i palla, perquè aquesta infraestructura fa més de 17 anys que està del tot amortitzada.
No sóc contrari al pagament a les vies de comunicació per tal que estiguin sempre en bona conservació i no només a les autopistes, sinó a qualsevol via de comunicació terrestre que ens permeti viatjar amb comoditat i rapidesa, però d´això a que cada vegada que passes la tanca et facin un atracament a ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
6 de maig de 2014, 11.14 h



Els catalans els unics de l'estat que paguem les autopistes, perque l'Alemany d'Abertis
i la " casta xucladora " madrilenya, visquin com a mil.lionaris, mentre el poble es fot de
gana.


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
6 de maig de 2014, 10.23 h

http://www.youtube.com/watch?v=LxL04cOxuoU

http://clistenes.files.wordpress.com/2010/04/sacro-imperio-romano-germano1.jpg
http://www.elblogdesociales.com/wp-content/uploads/2010/07/europa1000.jpg


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
S’avalua bé? Qui sap avaluar?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.