L'ACPG canvia el seu nom pel d'Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació(AMIC) per adaptar-se a la realitat actual
El president de l'entitat veu el futur amb "optimisme" perquè assegura que intenten "avançar-se" als canvis
Mataró (ACN).- L'Associació Catalana de Premsa Gratuïta (ACPG) serà a partir d'aquest divendres l'Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació (AMIC). L'organització ha aprovat aquest divendres el canvi de nom durant la dissetena assemblea general, que s'ha celebrat a Mataró (Maresme). El president de l'AMIC, Alfons Udina, ha explicat a l'ACN que el canvi respon a l'evolució de l'entitat, que cada cop agrupa més tipus de mitjans i el fet que el ser gratuït "no és un tret diferenciat dels associats". D'altra banda, el president ha assegurat veure el futur amb "cert optimisme" perquè malgrat la crisi el sector "no ha parat de créixer". Ha dit que la línia d'actuació és "avançar-se" als canvis.
Comparteix
TweetEtiquetes
"El que som és mitjans de comunicació i informació i és més actual i de futur dir Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació que no pas dir ni premsa ni digital. Hem fet una aposta amplia de futur en la que tothom si senti representat", ha declarat.
Un altre punt de l'assemblea ha estat l'aprovació dels estatuts i l'acta fundacional de la Federació d'Associacions d'Editors de Premsa, Revistes i Mitjans Digitals en Català. Aquesta nova entitat vol agrupar tota la premsa, revista i mitjans digitals en llengua catalana, amb la voluntat de potenciar la col·laboració i la generació de sinèrgies entre les associacions i els seus editors.
Udina ha explicat que aquesta també era una idea que portava temps parlant-se i que ha estat "complicada" perquè ha calgut posar d'acord tres associacions (l'AMIC, l'Associació de Publicacions Periòdiques en Català i l'Associació Catalana de la Premsa Comarcal) que són "iguals però que defensen interessos i posicions diferents". Tot i això, ha destacat que han sabut posar-se d'acord i ha expressat la "gran responsabilitat" que representen les 500 capçaleres en català que hi formen part.
El president de l'AMIC també s'ha referit a la situació actual del sector i el futur i ha considerat que malgrat la crisi, l'associació "no ha parat de créixer". Ha afirmat que està "molt ben posicionada" i ha assegurat que això s'ha aconseguit gràcies a "anar per davant dels esdeveniments, o intentar-ho" i "prendre mesures i actuar sense equivocar-se". Ha dit que el món de la comunicació, el periodisme i l'edició viu una crisi de model afegida però que tot i això l'AMIC intenta "posar-se al dia i que no li agafi el pas canviat".
L'assemblea ha comptat amb la presència de l'alcalde de Mataró, Joan Mora, i el secretari de Comunicació de la Generalitat, Josep Martí. Durant el seu parlament, Martí ha demanat als presents que el moment que viu el país, en el que el Govern està fent un "esforç" perquè el 9 de novembre se celebri la consulta i quan es viu una certa "tensió" política, requereix "un exercici de responsabilitat". En aquest sentit, ha demanat "situar els fets per davant del prejudicis" i que, com ha assegurat que ja fan, es mantinguin "fidels a les normes de la professió".
Notícies relacionades
- Tornen els concursos “Ficcions i Joves i Conducció per als alumnes de Secundària” 26.11.2013.
- La premsa gratuïta catalana és líder d'audiència a la majoria de comarques 25.11.2008.
- Internet i la crisi centraran les terceres jornades de premsa gratuïta que se celebren a Barcelona 18.11.2008.
- L'Associació Catalana de la Premsa Gratuïta vol consolidar Barcelona com a capital d'aquest tipus de publicacions 30.07.2008.