Tremosa “ El Govern espanyol deixa milers de catalans que viuen a l’exterior sense votar"
“Els problemes amb el vot per correu representen una clara regressió democràtica. Convido els catalans a votar també per ells com a resposta a l’ incompliment del dret fonamental de vot”
El cap de llista de CiU per a les eleccions europees, Ramon Tremosa, ha denunciat que “el Govern espanyol deixa milers de catalans que viuen a l’exterior sense votar”. En aquesta línia, ha subratllat: “Els problemes amb el vot per correu representen una clara regressió democràtica. Convido els catalans a votar també per ells com a resposta a l’ incompliment del dret fonamental de vot”. Tremosa ha lamentat que es produeixin situacions d’aquest tipus en ple segle XXI, quan existeixen empreses com SCYTL, companyia catalana especialitzada en el vot electrònic.
“Molt satisfet” per una campanya en “to positiu i pedagògic”.El candidat ha fet aquestes declaracions durant la roda de premsa de valoració de la campanya per a les eleccions europees. S’ha mostrat “molt satisfet” pel seu “to positiu i pedagògic”. Ha apuntat que el seu objectiu ha estat“donar la màxima informació possible sobre les institucions europees, les males pràctiques del Govern espanyol o sobre el procés escocès”.
Tremosa considera que “CiU ha guanyat l’examen de la mobilització” perquè, ha dit, “en campanya competeixes contra tu mateix, la feina consisteix sobretot en mobilitzar el teu electorat, i nosaltres hem omplert teatres i sales amb capacitat per a més d’un miler de persones”.
Més de 470 actes i forta presència a les xarxes
També ha destacat els més de 470 actes electorals que s’han fet a tot el territori amb dirigents i càrrecs electes del partit, una campanya paral·lela als mítings, que, per a ell, és un bon símptoma: “Sóc el primer de ser prudent, sé que míting ple no vol dir urna plena, vol dir urna mig plena, però això ja és molt. Tenim la sensació que la gent ha participat”.
Finalment, el candidat s’ha referit al paper cabdal de les xarxes socials en la campanya: “Hem potenciat molt la campanya 2.0. Estem molt contents de la difusió que ha tingut perquè et permet un contacte molt directe amb els ciutadans”.