La marca Espanya anul.la la marca Catalunya
És una de les sentències dels experts que van participar al programa “Retrats” de Jaume Barberà al canal 33 de TV3, que va analitzar el futur i les possibilitats de la marca Catalunya
Jaume Barberà ha analitzat les possibilitats de la marca Catalunya amb Albert Castellón, autor del llibre "Catalonia, next brand in Europe" i conseller de Cerveses Moritz; Jordi Plana, empresari tecnològic i "partner" de Microsoft, i Salvador García, coautor del llibre "Catalunya Last Call" i conseller delegat del diari "Ara". Les principals conclusions són que la marca Catalunya està en construcció, en canvi, la marca Barcelona és imbatible i quan el món sàpiga que Barcelona és la capital de Catalunya tindrem la partida guanyada per promocionar Catalunya al món. Per això, els experts coincideixen en que cal bastir un pla que desgrani com volem explicar Catalunya i quins valors que volem vendre, així com, que també és imprescindible sumar la marca Barcelona i Catalunya, i això passa per prestigiar la marca Barcelona i els seus valors com són la innovació i la tecnologia, entre altres.
Les marques són el que fan, no el que diuenEls experts han coincidit en assenyalar que la marca espanya i Catalunya no col·laboren i que la marca Catalunya es percebuda al mercat espanyol com a negativa. Per això, la recepta dels experts és que cal canalitzar la marca Catalunya a través de la marca Barcelona. Albert Castellón, va explicar que la marca Barcelona no és una bombolla, sinó que és el resultat de la impossibilitat de desenvolupar la marca Catalunya a causa de la dependència d’Espanya, que ha comportat que tots es esforços i energies s’hagin bolcat a la ciutat de Barcelona. “Per impossibilitat, tots els esforços i el capital intel·lectual s’han dirigit a la ciutat de Barcelona”, ha afirmat Castellón.
Què hem de fer?
Castellón ha suggerit que el camí és aconseguir que Catalunya sigui la “Califòrnia d’Europa”. Salvador Garcia, al seu torn, ha apostat per potenciar la reindustrialització del país i vendre els valors intrínsecs del teixit productiu català. Jordi Plana, en canvi, aposta per anar units i portar a terme el pla que es decideixi sense fissures i sens excés de proteccionisme. En resum, hi ha molta feina per fer i l’escenari de construir un nou país implica pensar i dissenyar com volem promocionar-nos per situar Catalunya al món, i tots tres han coincidit en cal un pla.