Els joves del PSC, por al dret a decidir
Exigeixen "canvis profunds" i "renovació" al partit per "refundar el moviment socialista" però no es mouen respecta al dret a decidir
Barcelona (ACN).- La Joventut Socialista de Catalunya (JSC), l'organització juvenil del PSC, vol "canvis profunds al partit". Així de clar ho diu l'Executiva en una carta -a la que ha tingut accés l'ACN- als militants. I és que els joves creuen que els "resultats dolents" a les eleccions fan "imprescindible" una "agenda de renovació per impulsar la regeneració interna" al PSC. Tant és així, que exigeixen arribar a "una refundació del moviment socialista català". La JSC reclama, dins els canvis, un "gir d'esquerres" al PSC, però manté l'aposta per una consulta "amb un acord entre governs" previ. La carta s'envia just en ple debat sobre el futur del PSC i les accions que ha d'impulsar la cúpula per la situació interna.
Demanem que el partit es mogui, però ells no es mouen respecte al dret a decidirEls joves del PSC també reclamen que el partit es mogui i reaccioni de manera contundent després de la derrota electoral i la forta caiguda de suports interns i externs. Es dona la circumstància que el primer secretari de la JSC és Javi López, que encapçalava la llista de candidats socialistes catalans en aquests comicis al Parlament Europeu. Però que el seu màxim dirigent hagi estat la cara visible del fracàs electoral no ha impedit que l'Executiva de la JSC hagi volgut dir la seva al partit i se senti igualment legitimada per plantejar-li exigències fruit dels "resultats dolents a Catalunya, a Espanya i a Europa".
Carta als afiliats, però la postura sobre el dret a decidir no es mou
En la carta que la cúpula de la JSC ha enviat als afiliats i que l'ACN ha pogut llegir, els joves asseguren que després del 25 de maig es fa "imprescindible" impulsar "canvis profunds en el partit, que permetin tornar a ser dipositaris de la confiança de la gent d'esquerres del país". En aquest mateix sentit, el text dels joves socialistes reclama "implantar una agenda de renovació per impulsar aquests canvis i la regeneració interna, que doni com a resultat una refundació del moviment socialista català".
Unes joventuts socialistes al costat de l’aparell
Amb tot, la carta no parla ni d'exigir dimissions ni de reclamar congressos extraordinaris. I de fet, fa més incís en el canvi en les formes polítiques i el missatge que en l'estructura o el lideratge del PSC. Així, entre les poques concrecions que fan, aposten per "l'elecció de candidats mitjançant processos de primàries obertes", "l'elecció dels líders per votació de tota la militància, mitjançant un congrés", o fer "un gir d'esquerres per combatre les desigualtats creixents que l'austeritat genera dia a dia al nostre país, al nostre Estat i al nostre continent".
On no reclamen canvis ni viratges és, justament, en el terreny nacional i de la consulta. Seguint fil per randa els postulats de la direcció del PSC, l'Executiva de la JSC referma el seu compromís amb "el dret a decidir" garantint "a la ciutadania que el resultat de la seva votació serà determinant per definir el futur de Catalunya". "Això passa a partir de l'acord entre governs que el faci vinculant", afegeixen seguint el guio socialista dels darrers mesos.
Javi López, eurodiputat electe i líder dels joves del PSC, és una de les persones que ja ha passat pel despatx de Pere Navarro en la seva ronda de contactes i reunions per escoltar quins canvis i modificacions en l'Executiva pot impulsar.
Notícies relacionades
- #Europees2014 Ni Manuel Valls salva el PSC 22.05.2014.
- #Europees2014 López treu la vena fanfarrona 21.05.2014.