#repteCocaCola “ETIQUETEU EN CATALÀ!”.
25.000 llaunes de Coca-Cola formaran dissabte un gran mosaic a la plaça Catalunya per reclamar a les grans marques que etiquetin en català
Se supera en 5.000 llaunes l’objectiu que s’havia marcat pel #repteCocacola que se celebrarà el 31 de maig a la plaça de Catalunya de Barcelona a partir de les 9h del matí. La campanya se centra en Coca-Cola com a exemple de gran marca de consum que vulnera el Codi de Consum de Catalunya. El 90% de dels productes continuen incomplint aquesta llei. La Plataforma per la Llengua constata en un informe que grans marques com Coca-Cola sempre respecten totes les llengües europees de les dimensions de la catalana. El català és l’únic cas en que no ho fan
La Plataforma per la Llengua reclama a les administracions catalana i espanyola i també a les empreses que etiquetin en català. En aquest enllaç es pot veure l’espot que ja corre per les xarxes socials fent una crida a participar en l’acte.La Plataforma per la Llengua denuncia que grans empreses com Coca-Cola vulneren expressament la llei que garanteix el dret de rebre l’etiquetatge en català. Per denunciar això i també la responsabilitat de l’administració en aquesta qüestió, l’ONG del català convoca la ciutadania el proper dissabte 31 de maig a partir de les 9h del matí a la Plaça de Catalunya de Barcelona per crear un gran mural amb llaunes de Coca-Cola on es podrà llegir el missatge “ETIQUETEU EN CATALÀ!”. És el #repteCocacola.
20 anys de la Plataforma per la Llengua
L’acte servirà per commemorar l’aniversari de l’entitat que arriba als 20 anys. Precissament l’acte fundacional de l’ONG del català va ser la creació d’un mural similar però en aquella ocasió amb 15.000 llaunes. Cal destacar que la campanya no demana que es begui més Coca-Cola, sinó que les llaunes que ja es consumirien habitualment, enlloc de llançar-les, es portin a la plaça de Catalunya per prendre part en aquesta gran campanya per l’etiquetatge en català. D’altra banda, la campanya serà curosa des del punt de vista mediambiental, ja que la totalitat de les llaunes recollides es portaran a reciclar, un cop acabada l’acció, a un punt autoritzat.
Enregistrament en vídeo que es farà arribar a l’empresa
El resultat de l’acció s’enregistrarà en un vídeo que es farà arribar a l’empresa juntament amb una carta amb la petició formal que incorpori la nostra llengua en els seus productes distribuïts als territoris de parla catalana i l’Informe “20 anys per l’etiquetatge en català”.
L’acte del 31 de maig serà conduït i dinamitzat per l’actor Jordi Martínez i comptarà amb diverses activitats paral·leles, com tallers de reciclatge amb llaunes etiquetades en català i xerrades on diversos empresaris explicaran bones pràctiques en l’àmbit lingüístic. A més, la col·locació de l’última llauna del mural coincidirà amb l’inici del concert de cloenda, que anirà a càrrec dels músics Titot i David Rosell, de Brams.
La campanya ha comptat amb una important xarxa de prop de 80 punts col·laboradors que han anat recollint llaunes arreu del territori. La campanya es pot seguir a través de les xarxes socials amb el hashtag #repteCocacola, i podeu trobar més informació al web reptecocacola.cat.
Notícies relacionades
- #CocaCola Quin fàstic! 22.05.2014.
- Boicot a Coca-Cola a Madrid amb Catalunya al rerefons 31.01.2014.
- #repteCocacola La volem en català 15.01.2014.
- Coca-Cola, 20 anys sense etiquetar en català 11.12.2013.