
OPA del Cercle Català de Negocis a PIMEC
Els empresaris independentistes abandonen PIMEC i s’ofereixen a la petita i mitjana empresa catalana com a lobby econòmic i empresarial per a les pimes de cara el nou estat català
Barcelona (ACN).- El Cercle Català de Negocis (CCN) ha decidit abandonar la PIMEC per discrepàncies amb la direcció. A través d'un comunicat emès aquest divendres, la CCN han acusat el president de la patronal, Josep González, d'impedir la votació a la junta sobre l'estat propi i de no permetre la regeneració a la presidència de l'entitat, ja que es presenta a la reelecció tot i ostentar el càrrec des de fa 24 anys. A més, han atribuït a la gestió de González que s'hagin donat de baixa un miler d'empresaris. Davant d'això, els empresaris de la CCN han decidit oferir-se a la petita i mitjana empresa catalana com a lobby econòmic i empresarial per "definir les noves regles que afectaran les pimes en el nou estat català".
González, aferrat al càrrecSegons el Cercle Català de Negocis hi ha hagut dos detonants d'aquesta situació. D'una banda, el CCN ha acusat al president de PIMEC d'impedir que la junta votés l'obertura d'un procés per informar dels avantatges i inconvenients de l'estat propi als socis de la patronal. D'altra banda, els empresaris independentistes han retret a González que es torni a presentar a l'elecció al capdavant de la patronal, després de 24 anys ostentant el càrrec, malgrat les peticions de renovació del CCN.
Ancorat al passat
Pel CCN han descrit González com "una persona que pensa i funciona com es feia al segle passat" i han assegurat que "no pot encarar i afrontar els reptes actuals" que té la petita i la mitjana empresa catalana. Els empresaris del Cercle han assegurat que "no entenen com és possible que en uns moments tan decisius per la història de Catalunya" la Pimec "no es mogui" quan sí que ho han fet "els partits polítics i algunes organitzacions d'àmbit local, com la CECOT del Vallès i diverses patronals gironines".
Sagnia de baixes a PIMEC
Els empresaris independentistes han fet balanç de la gestió de l'actual direcció de PIMEC, que han qualificat de "molt pobre" i han retret al seu president que "no ha defensat" els empresaris de "les moltes agressions que ha patit". A més, a través d'aquest comunicat, també han assegurat que "els delegats territorials de la PIMEC estan desmoralitzats i esgotats" perquè "s'han produït un miler de baixes en els darrers mesos a l'entitat"