
Altafulla contra les lleis que imposen banderes alienes
Un centenar de persones es concentren a Altafulla en desacord amb la llei de banderes. La convocatòria l'ha realitzat la territorial del municipi de l'Assemblea Nacional Catalana
Altafulla (ACN).- Unes cent persones, segons l'organització, s'han concentrat aquest migdia a la plaça del Pou d'Altafulla (Tarragonès) per manifestar el seu desacord amb la imposició d'una sentència judicial que obliga a col·locar la bandera espanyola en un lloc preferent a l'Ajuntament del municipi. La iniciativa, que ha sorgit de la territorial de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC), buscava també donar suport a l'equip de govern i posar de manifest que els ciutadans tenen "dret a decidir". Alternativa Altafulla, Solidaritat per la Independència, Convergència i Unió i Esquerra Republicana de Catalunya són els partits que s'han unit a la protesta, que ha tingut un marcat caràcter festiu.
L'any 2012 l'Ajuntament d'Altafulla va convocar una consulta popular per demanar als ciutadans si estaven d'acord amb l'adhesió del municipi a l'Associació de Municipis per la Independència (AMI). Més d'un 80% dels altafullencs va donar llum verda a la proposta, que també contemplava que els símbols del municipi serien la bandera local i la senyera. Enguany, la subdelegació del govern espanyol a Tarragona va denunciar l'Ajuntament per no complir la llei de banderes, i una sentència judicial va obligar a col·locar la bandera espanyola en un lloc preferent al balcó del consistori.Des de l'ANC d'Altafulla, el seu tresorer, Albert Pardo, ha explicat que amb la convocatòria d'aquest diumenge al migdia han volgut mostrar-se contraris "a cap símbol, ni a la bandera espanyola, ni als espanyols", sinó que només han expressat "que els pobles han d'escollir, tenen el dret a decidir", i que "si majoritàriament es va decidir que el poble tenia uns símbols", imposar-ne d'altres no té sentit.
Notícies relacionades
- Fernández Díaz envia 200 antiavalots de la policia espanyola a Barcelona 29.05.2014.
- Llanos de Luna envia el seu exercit contra la democràcia del dret a decidir 13.05.2014.
- “Que se consiga el efecto aunque se note el cuidado” 12.05.2014.
- #TotssomGarriguella La justícia espanyola contra el dret a decidir 08.05.2014.
- La policia de Fernández Díaz: “Te vas a enterar Catalan de mierda” 17.04.2014.