Joan B. Culla suggereix a l’ANC i Òmnium que demanin audiència a Rajoy
D’aquesta manera es mantindria un diàleg simètric al que fa l’entitat unionista Societat Civil Catalana que ahir va ser rebuda pel president Mas
L’historiador Joan B. Culla a la tertúlia d’Els Matins de TV3 ha suggerit a l’ANC i Òmnium que, si ho han fet, demanin una audiència a Rajoy per explicar al president espanyol que els catalans volem votar i d’aquesta manera s’aconseguiria mantenir un diàleg simètric al de SCC, que ahir va ser rebuda pel president Mas -en una mostra de diàleg i no sectarisme per part del president- i de passada veuríem si Rajoy està a l’alçada del president Mas. SCC va anunciar ahir que havia demanat audiència al president espanyol, Mariano Rajoy, i a Felip VI. Culla ha recordat als membres de SCC, que asseguren que la consulta és un exercici de demoscòpia i que la majoria de catalans no volen la independència, que la única cosa que no és demoscòpica és una consulta perquè votar és l’única forma de saber què vol el poble de Catalunya i la resta són especulacions.
La incongruència de SCC és que es reuneixin amb el president d’una societat que consideren políticament malaltaEl periodista Antonio Baños ha assegurat que SSC intenta menystenir el procés independentista que és sòlid, i de cocció lenta i procedimentalment impecable, llençant desqualificacions com que Catalunya és una societat políticament malalta o que ens hem fumat un gran porro, mentre es reuneixen amb el president dels “malats i drogats”. Baños ha explicat que la canterella que els catalans som malalts mentals no és nova ja que al segle XVIII la classe política espanyola ja feia servir aquest argument i ha apuntat que aquest episodi històric segurament ha inspirat a Joaquim Coll, que és historiador, alhora de proferir pestes contra els catalans decidits a votar per decidir el seu futur. Per tot plegat, ha conclòs que l’entitat unionista li provoca una “ immensa misericòrdia”.