directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 19 d'abril de 2024 10:03 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Pastor intenta maquillar el sabotatge espanyol al Port de Barcelona

La Ministra concreta pel juliol els accessos viaris al Port de Barcelona per dissimular l'espoli del 50% dels beneficis del port.

Comentaris 19  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 7 vots )
carregant Carregant

Davant l’allau de crítiques que  ha despertat el Fons d’Accessibilitat proposat pel Ministeri de Foment, la Ministra l’ha defensat com “un sistema de préstecs per avançar en el finançament de les connexions viàries i ferroviàries dels ports” aprofitant-se de la reivindicació gairebé històrica del Port de Barcelona. El projecte inicial pretén que els ports amb més beneficis -com el de Barcelona o el de Tarragona- aportin la meitat dels seus guanys per mantenir la resta.


 

Pastor pretén mantenir els ports deficitaris a costa dels ports que han sabut créixer, com el Port de Barcelona
 
Aquest matí en una conferència a l’Associació de Promotors de Barcelona, la titular de Foment ha intentat convèncer els presents  amb un joc de paraules sense massa èxit argumentant que el Fons no preveu que "cap port doni diners a un altre, sinó que es tracta d'un sistema de préstecs entre els ports”.
 
Tant el Consell d’Administració del Port de Barcelona com la Cambra de Comerç de Barcelona ja van manifestar fa uns dies el seu rebuig frontal davant la creació d’aquest Fons d’Accessibilitat que consideren “incompatible amb els principis d'autonomia funcional i de gestió econòmica i financera que ha de regir l'exercici de les autoritats portuàries, i amb la lliure competència entre els ports d'interès general”.
 
 
La cirereta del pastís
 
Però Pastor anava preparada i per minimitzar els efectes que suposa intentar segrestar el 50% dels beneficis dels nostres ports ha indicat que durant el mes de juliol s'adjudicaran els accessos viaris al Port de Barcelona, una necessitat que els responsables del Port reclamen incansablement.
 
Ho diu després que nombroses forces polítiques hagin carregat els últims dies sobre la seva proposta i sobre l’incompliment del Ministeri pel que fa a les seves inversions als ports catalans. De fet, el President Artur Mas, a principis de juny, durant la inauguració de les obres d'ampliació de la terminal de contenidors Best del grup Hutchison, va referir-se a l’actual dependència orgànica amb l’administració de l’Estat com una “cotilla” que limita les decisions dels ports catalans i va reclamar la necessitat de què l'administració de l'Estat i especialment el Ministeri de Foment compleixi amb els terminis del calendari de les obres dels accessos viaris i ferroviàries, claus per desplegar la inversió al Port de Barcelona
 
 
Tot i així, Pastor ha indicat que "el govern espanyol treballa en un model de futur fer que els ports espanyols siguin cada cop més competitius” amagant que ho farà a costa de castigar la bona gestió barcelonina. En aquest sentit, els empresaris del Port de Barcelona ja van emetre un comunicat el passat mes de juny titllaven de “perversitat” el Fons. Per la seva banda, el President del Port de Barcelona Sixte Cambra va assenyalar la iniciativa com una demostració d’obsessiva “tendència recentralitzadora de l’Estat”
 





Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#19
2 de juliol de 2014, 19.48 h

primer t'agafen els diners. Després tels deixen amb interesoos. I després diuen que no pots fer res sense l'estat.


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#18
DFASDFSA fletxa DFASFAS
2 de juliol de 2014, 16.24 h

La millor manera de financiar el Port de Barcelona es que reinverteixi els seus beneficis.


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#17
2 de juliol de 2014, 10.47 h

volia dir, tracte colonialista i SOM UNA COLÒNIA. errors de teclat.


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#16
2 de juliol de 2014, 10.46 h

Extreure els guanys de les capacitats catalanes. Ara menteix dient que BCN, se'n beneficiarà. I la carretera i la connexió ferroviària ? i el Corredor Ferroviari del Mediterrani,? (avalat per Europa). Ara diu que seran prèstecs, no impostos, MENTIDA, els seus propòsits són els històrics, de tracte colonialiasta envers Catalunya. Com deia Manuel de Pedrolo: SON UNA COLÒNIA:. Cal alliberar-nos-en ràpidament, per bé del benestar social, per bé d'un progrés sostenible i humanista.


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#15
Emili fletxa Castellar del Vallès
2 de juliol de 2014, 10.32 h

Jo no entenc la manca de memòria de alguns dirigents catalans, entre ell el conseller Santi Vila. Fa un munt d'anys que el gobierno d'España va pressupostar les obres del port de Barcelona amb un import pròxim als 200 milions d'euros, es varen fer els estudis previs i aquí s'aturen les obres, passa el temps fins que "caduquen" els estudis i ??? Ens tornem a despertar i el ministerio paga 40 milions d'euros i la resta el paga el port (uns 40 milions). I ara els españoles pisparan el 50% del... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 11   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#14
Dr. Benway fletxa República Catalana ||*||
2 de juliol de 2014, 09.28 h

El cinisme de la ministra hispano-española nacional de españa; El Port de Barcelona ha de pagar els enllaços ferroviaris perque aquesta hispano-española nacional de españa es va comprometre a construir-los i no ho va fer i en comptes d'abonar les despeses vol robar el 50% dels guanys del Port per afavorir la seva competència. Una actuació tan barroera i amb tan mala fe en un país mes desenvolupat que espanya seria impensable. Per molt que ho vulgui maquillar no ho podra fer: españa = r... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#13
Angel fletxa Castellbisbal
2 de juliol de 2014, 08.44 h

Aquesta Sra. ja en va aprobar la farsa del desdoblament de la NII a Girona. Molta paraula cap fet. Mentiders "Marca España"


Valora aquest comentari:   votar positiu 11   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
Synera fletxa Barcelona
2 de juliol de 2014, 08.29 h

Per què ens han de manar a casa els de fora ?


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
Synera fletxa Barcelona
2 de juliol de 2014, 00.10 h

El govern i aquesta dona són tramposos. ,ai faran res boer a CAT. Moros....


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
Manel Cerdans fletxa Barcelona
1 de juliol de 2014, 22.42 h

On son les elits econòmiques exigint les inversions que ja hem pagat ¡¡¡. El Pont Aeri convocarà un nou acte a Esade ??, per cert Srs Piqué, Alemany, Costas, Andic. de l'altre acte a Esade reclamant la gestió de l'Aeroport, que s'en ha fet hi ha seguiment , hi hauran novetats. ......Vergonyos........


Valora aquest comentari:   votar positiu 15   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Implants i implantació de musulmans

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.