
Pastor intenta maquillar el sabotatge espanyol al Port de Barcelona
La Ministra concreta pel juliol els accessos viaris al Port de Barcelona per dissimular l'espoli del 50% dels beneficis del port.
Davant l’allau de crítiques que ha despertat el Fons d’Accessibilitat proposat pel Ministeri de Foment, la Ministra l’ha defensat com “un sistema de préstecs per avançar en el finançament de les connexions viàries i ferroviàries dels ports” aprofitant-se de la reivindicació gairebé històrica del Port de Barcelona. El projecte inicial pretén que els ports amb més beneficis -com el de Barcelona o el de Tarragona- aportin la meitat dels seus guanys per mantenir la resta.
Pastor pretén mantenir els ports deficitaris a costa dels ports que han sabut créixer, com el Port de Barcelona
Aquest matí en una conferència a l’Associació de Promotors de Barcelona, la titular de Foment ha intentat convèncer els presents amb un joc de paraules sense massa èxit argumentant que el Fons no preveu que "cap port doni diners a un altre, sinó que es tracta d'un sistema de préstecs entre els ports”.
Tant el Consell d’Administració del Port de Barcelona com la Cambra de Comerç de Barcelona ja van manifestar fa uns dies el seu rebuig frontal davant la creació d’aquest Fons d’Accessibilitat que consideren “incompatible amb els principis d'autonomia funcional i de gestió econòmica i financera que ha de regir l'exercici de les autoritats portuàries, i amb la lliure competència entre els ports d'interès general”.
La cirereta del pastís
Però Pastor anava preparada i per minimitzar els efectes que suposa intentar segrestar el 50% dels beneficis dels nostres ports ha indicat que durant el mes de juliol s'adjudicaran els accessos viaris al Port de Barcelona, una necessitat que els responsables del Port reclamen incansablement.
Ho diu després que nombroses forces polítiques hagin carregat els últims dies sobre la seva proposta i sobre l’incompliment del Ministeri pel que fa a les seves inversions als ports catalans. De fet, el President Artur Mas, a principis de juny, durant la inauguració de les obres d'ampliació de la terminal de contenidors Best del grup Hutchison, va referir-se a l’actual dependència orgànica amb l’administració de l’Estat com una “cotilla” que limita les decisions dels ports catalans i va reclamar la necessitat de què l'administració de l'Estat i especialment el Ministeri de Foment compleixi amb els terminis del calendari de les obres dels accessos viaris i ferroviàries, claus per desplegar la inversió al Port de Barcelona
Tot i així, Pastor ha indicat que "el govern espanyol treballa en un model de futur fer que els ports espanyols siguin cada cop més competitius” amagant que ho farà a costa de castigar la bona gestió barcelonina. En aquest sentit, els empresaris del Port de Barcelona ja van emetre un comunicat el passat mes de juny titllaven de “perversitat” el Fons. Per la seva banda, el President del Port de Barcelona Sixte Cambra va assenyalar la iniciativa com una demostració d’obsessiva “tendència recentralitzadora de l’Estat”