Guanyem considera que Amorós s’ha vist forçat a maquillar el seu discurs
El candidat republicà vol agrupar totes les esquerres a favor del dret a decidir per guanyar l'Ajuntament de Barcelona i considera que Bosch hauria de continuar a Madrid
El candidat a les primàries d'ERC a l'alcaldia de Barcelona, Oriol Amorós, ha proposat aquest diumenge fer una suma dels partits i moviments d'esquerres de Barcelona de cara a les municipals del 2015, amb ERC com a "pal de paller". Una proposta que ha provocat que el moviment Guanyem en una piulada consideri que han forçat al candidat republicà a maquillar el seu discurs, la piulada assumida per la mateixa Ada Colau en un intent clar d’acaparar la proposta del republicà com una mostra de la seva força.
Amorós en clau de GuanyemAmorós ha explicat que si guanya les primàries del seu partit impulsarà un procés que anomena 'Sumem Barcelona', per agrupar totes les esquerres que estan "a favor del dret a decidir i del sí sí", però també amb dirigents veïnals, sindicals i participants del tercer sector. D'altra banda, Amorós considera que l'alcaldable d'ERC "ha d'estar els 365 dies a l'any a Barcelona" i considera que Alfred Bosch hauria de seguir al seu lloc com a "veu catalana a Madrid.
Amorós augmenta la duresa de la campanya respecta a Bosch
"Pensem que és un procés necessari a la ciutat de Barcelona per construir la majoria que podrà guanyar les properes eleccions", ha declarat Amorós. Aquesta majoria d'esquerres dins l'espai polític comptaria amb ERC com a "pal de paller", i inclouria integrants del partit socialista partidaris del dret a decidir, entre els quals, ha dit "Moviment Catalunya, Nova Esquerra Catalana, Avancem" així com membres de la societat civil. Amorós explica que volen obrir la llista d'Esquerra perquè hi pugui figurar "gent que avui està en els moviments socials perquè s'incorpori a la política", sobretot persones del tercer sector.
Sembla difícil que en cas de no guanyar, Amoros accepti anar de núm. dos
Ha afegit que el mateix dia 12, en cas d'haver sortit elegit candidat, s'enviarien cartes a les 5.000 entitats de la ciutat per "posar-nos a la seva disposició , per incorporar les seves idees i els seus projectes." També ha afegit que els agradaria comptar amb la col·laboració dels immigrants de fora de Catalunya i que avui en dia "s'han integrat en la societat".
Bosch a Madrid, Amorós a Barcelona
D'altra banda, en una entrevista a Catalunya Ràdio Amorós ha dit, en referència a la candidatura d'Alfred Bosch, que "en aquest moment històric té una gran feina a fer allà", en referència al procés de la consulta i als "atacs per part de l'Estat" que preveu que arribaran a la tardor. Ha afegit que l'alcaldable "ha d'estar els 365 dies a Barcelona i, per tant, jo ho penso fer així."
Notícies relacionades
- Bosch arrenca amb avantatge sobre Amorós 25.06.2014.