El Racó català i el directe!cat es consoliden entre els digitals amb més visites
El primer líder entre la gent jove i el segon, el diari dels que votaran #SíSí, aconsegueixen per segon mes situar-se en el “top ten”, tant sols són superats pels grups Nació Digital i Vilaweb,
Segons la certificació de l’OJD, encapçala el rànquing del més de juny, el grup del diari ARA (1.996.830 visites úniques), seguit pel grup de Nació Digital (1.460.323), en tercer lloc el grup Vilaweb (1.084.368), en quart lloc El Punt/Avui (872.389), seguit d’El Periódico (521.281), el renovat Racó Català (324.876) i el directe!cat amb 271.506 visites úniques. Per darrera del directe!cat han quedat Adolescents.cat (271.045), el Diari de Girona (267.082) i el Nació digital-Del Camp (252.601), que formarien el “top Ten” dels mitjans de comunicació en català. En el lloc onzè e-noticies (230.481), seguit de Timeout (227.561), El Singular digital (224.876), Barcelona TV (152.015) i el Regió 7 (144.758), que tancarien els 15 primers mitjans de comunicació en català.
Poca audiència dels diaris bilingues contraris al procés sobiranista, malgrat comptar amb importants anunciantsLes dades assenyalen la baixa audiència d’alguns mitjans que es poden englobar dins del marc de mitjans contraris al procés, com és el cas d’Economia digital (224.054) i Crònica Global, amb tant sols 148.419 visites úniques, malgrat el suport de moltes de les empreses de l’IBEX-35.